
Influencer Trine Kjær: "Vi er en generation af æstetikere, og det ville være en utopi at tro, at folk ikke køber nyt tøj"
Influencer Trine Kjær har i samarbejde med Magasin designet en ny forårs- og sommerkollektion, som lander i butikkerne i dag. Læs om hendes tanker bag her.
AfEr du vild med broderier, lyse farver og (mere) ansvarligt producerede materialer, vil denne nyhed helt sikkert begejstre dig: Den danske influencer Trine Kjær og stormagasinet Magasins designstudie har nemlig i fællesskab skabt en ny tøjkollektion, som lander på hylderne i dag, og som er perfekt til forårs- og sommergarderoben.
Den nye kollektion er spækket med sommerlige røde, råhvide og grønne nuancer, og blandt udvalget finder du alt fra en fin, lang nederdel med blomsterbroderier til et suit, der er perfekt til at løse tøjkriserne, og ikke mindst en fin, hvid sommerkjole, som vi kommer til at bruge de lune solskinsdage i.
I forbindelse med lanceringen af den nye kollektion har vi talt med Trine Kjær om tankerne bag og hendes egen favorit-style.
Kan du fortælle lidt om tankerne og inspirationen bag kollektionen?
“Da vi for et år siden startede med at arbejde på kollektionen, lagde vi ud med at tænke, at tøjet skulle være noget, man kunne have på i sommerlandet i Danmark – men vi blev hurtigt enige om, at det var for deprimerende en tanke, at vi heller ikke på dét tidspunkt ville kunne tage ud og rejse. Så kollektionen skulle i stedet være en dedikation til udlandet, og inspirationen bag er blevet den franske vending 'amour du bien, l'amour de la vie', der på dansk betyder 'kærligheden til det gode, kærlighed til livet'. Derfor endte den også med at have franske toner med blandt andet broderier og lette hørkvaliteter. Den skal repræsentere godt håndværk, det gode liv, duften af udlandet – og følelsen af at kunne gå rundt i nederdel med bare ben. Jeg håber, at den kan give folk et smil på læben.
Corona og lockdown har klart også været en del af inspirationen bag, for jeg følte, at joggingtøj blev 'the thing', og jeg havde lyst til, at vi skulle begynde at dresse op igen – det måtte gerne blive lidt mere detaljeret, feminint og lækkert."