Kate Moss taler ud: “Jeg var så forelsket, at det nærmest lammede mig”
Kate Moss og mesterfotografen Mario Sorrenti fortæller om deres forelskelse – og den ikoniske duftkampagne for Calvin Klein
25 år er gået, siden Kate Moss poserede og provokerede i kampagnen for Calvin Kleins ikoniske duft Obsession. Nu er parfumen blevet opdateret og relanceret under navnet Obsessed, der samtidigt bringer hidtil uset kampagnemateriale med en ung Moss frem i lyset. Vi har talt med hende og fotografen bag, den internationalt anerkendte modefotograf Mario Sorrenti – der dengang også var Kate Moss’ kæreste.
En ung Kate Moss ligger nøgen på en sofa og ser afventende og udfordrende på beskueren. Mange husker nok Calvin Kleins kampagne for duften Obsession fra starten af 90’erne. Eller er faldet over den på et senere tidspunkt. For interesserer man sig bare lidt for modefotografi – eller for Kate Moss – er Obsession-billederne svære at komme uden om. I år fylder duften 25 år og genopstår i en moderniseret version under navnet Obsessed. I den forbindelse har det kreative team bag Calvin Klein med designeren Raf Simons i spidsen været i brandets arkiver.