Foto: Tyler Kohlhoff / Mytheresa.com

Irene Kim: Modellen med 720.000 følgere på Instagram

Hun bliver sammenlignet med Alexa Chung, og hun er en af de mest populære modeller på Instagram lige nu. Kom helt tæt på Irene Kim her

8. marts 2016 af Anette Langberg

Som barn drømte Irene Kim egentlig om at blive børnelæge, men sådan skulle det ikke ende. I dag er den amerikansk-koreanske model og stilikon brandambassadør for Calvin Klein og Estée Lauder, og så er hun i front for luksuswebshoppen Mytheresa.com's Woman Project, hvor hun følger i fodsporene på stilfulde kvinder som Diane Kruger, Victoria Beckham og Alexa Chung.

Sidstnævnte er Irene Kim også blevet sammenlignet med af flere omgange, og hvad hun siger til det, hemmeligheden bag hendes Instagram-succes og meget mere, kan du læse i interviewet herunder, hvor Costume.dk eksklusivt har mødt den populære model.

Hvordan blev du model?

“Jeg startede ud ret sent, og det var ikke som en traditionel model ville have blevet det – blive castet som ung og lave shows. Det var faktisk omvendt. De sociale medier har hjulpet mig med min karriere, og folk så mig og min stil der. Jeg kan dog rigtig godt lide de udfordringer, der er ved at være model."

Hvilken kampagne er du mest stolt af at have lavet i din karriere?

“Helt klar Estée Lauder! De har virkelig givet mig en platform udover de sociale medier til at inspirere piger. Og bedst af det hele er, at jeg har følelsen af, at jeg har fået lov til at være mig selv: Ubekymret og positiv!"

Folk har kaldt dig for den nye Alexa Chung – hvordan føles det?

“Jeg blev så smigret, for hun er en af de kvinder, jeg ser allermest op til som stilikon og person!"

Hvorfor ville du være en del af Mytheresa.com Woman-projektet?

“Der var simpelthen ingen grund til at sige nej! Det fede er, at jeg kun har fået lov til at lave, hvad jeg elsker allermest, og med en af de designere, jeg virkelig elsker: Stella McCartney.

Hvad betyder det for dig?

“Det er virkelig en stor ære, for mange stilikoner, jeg ser meget op til, som Diane Kruger, har gjort det før mig, så da de spurgte mig, var det helt sådan 'virkelig, mig? Vil de bruge mig?' Jeg var lidt chokeret, men selvfølgelig også virkelig glad!"

Hvorfor valgte du at få dit regnbuefarvede hår, der er blevet dit signaturlook?

“Jeg studerede tekstil design på FIT i New York, og jeg har altid været vild med mønstre og farver. Jeg tror, at det var der, det kom fra. Alle var faktisk imod det først. Jeg gjorde det uden tilladelse, uden at sige det til nogen, så jeg kom ind på modelbureauet med blå hår, og de var i chok. Men det fungerer for mig, og det har givet med en identitet og en karakter, og det er fedt at se en ikke-traditionel hår- eller skønhedstype blive accepteret."

I skrivende stund har du mere end 720.000 følgere på Instagram – hvornår begyndte du at få så mange følgere?

“Jeg holdte faktisk ikke rigtig øje med det. Jeg startede min Instagram som en personlig stildagbog, og da jeg begyndte at få mange følgere, var det selvfølgelig rigtig fedt, men i begyndelsen havde jeg ingen intentioner om at blive berømt."

Hvad tror du selv var skyld i din succes på Instagram?

“Jeg tror, det var på grund af mit hår og de mange forskellige farver, jeg prøvede af."

Hvad er din strategi på Instagram?

“Jeg sørger for, at jeg viser mit sande og ærlige jeg til mine følgere. Du skal ikke prøve at være nogen, du ikke er."

Gør som 24.000 andre

Seneste

Måske er du interesseret i...