Tomorrow Denim: "Vi skal blive bedre til at ære æstetikken og håndværket"
De er verdens første bæredygtige denimbrand, der både er Svanemærket og EU ecolabel-certificeret. Deres nyeste kollektion er inspireret af 1970'erne, og deres tøj er designet ud fra værdier om blandt andet empowerment af kvinder. Vi har talt med det danske brand Tomorrow Denim om deres seneste AW22-kollektion og fået deres bud på de største jeanstendenser i 2022.
Når personerne bag Tomorrow Denim, grundlægger og creative director Henriette Pieszak og marketing director Daniel Müller-James, skal beskrive, hvad det danske brand står for, er der særligt to ting, de lægger vægt på: denim af høj kvalitet og gode håndværksmæssige kundskaber.
Mærket, der har eksisteret siden 2018, sørger med hvert design for at kæle for pasformen og at bruge denimmaterialet på en ny måde – både når det kommer til snit og bæredygtighed. Det gjorde sig også gældende i brandets AW22-kollektion, der netop er blevet præsenteret under Københavns modeuge, hvor denim prægede alt fra kapper og brede cargobukser til blazere og det dér perfekte par jeans, som du aldrig skiller dig af med – alt naturligvis af den bæredygtighedsstandard, der har sikret Tomorrow Denim Svanemærket og EU ecolabel-certificeringen som det første denimbrand nogensinde, hvilket også gjorde brandet til en af finalisterne ved Zalandos bæredygtighedsprisuddeling, der fandt sted under modeugen.
I forbindelse med præsentationen af den nye AW22-kollektion har vi talt med Henriette Pieszak og Daniel Müller-James om vigtigheden af at tænke bæredygtighed ind i modeindustrien samt deres bud på den kommende efterår- og vintersæsons største jeanstendenser.