2016's absolutte it-items

Gannis Murphy T-shirt var at finde overalt i gadebilledet i løbet af 2016. Se, hvilke design, vi ellers har udråbt til årets modefavoritter

It-items 2016, Ganni Murphy, Gucci Princetown, H&M, J.W. Anderson Pierce, Vetements Reworked
© Instagram / @jw_anderson / @vetements_official

Dette år har vi budt velkommen til en lang række populære trends. Blandt andet dominerede flæser både på catwalken såvel som i highstreetbutikkerne, og efter lang tids pause er ridebuksen tilbage, mens dunjakken på rekordtid er blevet sæsonens mest populære overtøj.

Men en ting trends, noget andet er specifikke items, der rammer plet, og ses overalt i gadebilledet. Herunder lister vi fem af de uundgåelige it-items, som har defineret modeåret 2016.

1. Ganni Murphy T-shirt

Ganni har opnået status som et af de foretrukne brands blandt modeglade piger – ikke bare i Danmark, men i store dele af verden. Ganni, der vandt Årets Intagrammer i brand-kategorien, står også bag et af årets mest populære design: Den hvide Murphy T-shirt pyntet med forskellige farverige frugter.

Psst ... Se også sweateren, som alle bloggere er besatte af

2. Gucci Princetown-slipper

Slippers var en populær skomodel denne sommer, og særligt Guccis Princetown-slippers, både dem med og uden pels, er blevet set på masser af modeprofiler. Nu må de hypede sko dog se sig slået af et andet Gucci-køb.

3. J.W. Anderson Pierce-taske

Til årets internationale modeuger var J.W. Andersons Pierce-taske at finde over skulderen på mange fashionistaer – og efter at have set den på blandt andre it-girl og blogger Camille Charrière, har vores kærlighed til tasken kun vokset sig større.

4. H&M's blomstrede maxikjole

Den florlette og blomstrede kjole var et hit henover sommeren og i løbet af efteråret med sin kombination af to tendenser: Blomsterprint og maxi-længde. Flere modekvinder, inklusiv Costumes chefredaktør, Rikke Amtorp Christensen, var heldige nok til at få fingre i den.

5. Vetements Reworked-jeans

Vetements har med deres Reworked-jeans stået for at levere modeårets største jeanstendens.

Highstreetbrands som Zara, H&M, Monki og Topshop har lavet hver deres version til alle os, der ikke lige har over 7.500 kroner at bruge på et par jeans.

Og ellers kan du bruge Costumes assisterende moderedaktørs guide til, hvordan du kan lave dine egne it-jeans.

MERE FRA COSTUME