© Acne Studios

Acne Studios udfordrer den sensationelle kampagne

Acne Studios står bag en ny og spændende kampagne, som bunder i idéen om en modehistorie uden grænser – og slår et slag for kedeldragten

Sidste år valgte Acne Studios' kreative direktør, Johnny Johansson, sin 11-årige søn som ansigt for mærkets efterårskollektion til kvinder.

I år har Johansson annonceret en anden tilgang til sin sæsonbestemte kampagne, som inkluderer fotografen David Sims og et mere klassisk photoshoot – som modpart til de sensationelle kampagner, der dominerer modebilledet i øjeblikket.

“Jeg har længe beundret David Sims' arbejde, især den måde, han indfanger en særlig stemning uden et behov for den sædvanlige fortælling eller historie. Jeg ville have, at hans tilgang til den nye Acne Studios-kampagne skulle bunde i en modehistorie uden grænser. For mig har oplevelsen været befriende,” fortæller Johnny Johansson.

Tre separate historier

David Sims har skabt tre separate historier, som præsenteres ved forskellige internationale locations, som sæsonen skrider frem.

Den første historie falder sammen med lanceringen af AW16-kollektionen. Her slår Acne Studios et slag for kedeldragten, der for alvor er vundet frem i modebilledet. Tør du kaste dig ud i det?

Acnes nye kollektion forhandles i butikkerne samt på Acnestudios.com fra 8. september 2016.