Bestseller giver en hel dags omsætning til velgørenhed

Fredag 10. april kan du shoppe med god samvittighed. Bestseller afholder nemlig velgørenhedseventet Give-a-day, hvor hele omsætningen går til velgørenhed

30. marts 2015 af Julia Midtgaard Poulsen

Har du planer om at shoppe nye forårsitems i den kommende tid, så kan du med god samvittighed gøre det fredag 10. april, hvor Bestseller afholder velgørenhedseventet Give-a-day. Konceptet er egentligt meget simpelt: Hver gang der bliver solgt en vare i en af Bestsellers butikker, eller på deres webshop, går beløbet til en samlet pulje, der blandt andet skal være med til hjælpe underernærede børn og bekæmpe, at børn dør af malaria.

Vi vil give noget tilbage til samfundet
Det er første gang at modevirksomheden Bestseller, der også i år kan fejre 40 års jubilæum, afholder sådan et velgørenhedsevent. Med 40 år på bagen handler det i følge Bestsellers direktør Mogens Werge om at give noget tilbage, af den succes virksomheden har opbygget:

"Give-a-day handler om at give noget tilbage til de samfund, hvor vi har opbygget vores succes, og hjælpe mennesker i nød. Vi ønsker at gøre vores medarbejdere og kolleger stolte og skabe opmærksomhed om de velgørende formål, som vi støtter både lokalt og globalt.”

Formålet med donationerne
Den samlede globale omsætning på selve dagen bliver doneret til Internationalt Red Barnet, Unicef og Gain og 39 lokale velgørenhedsorganisationer i hele verden. Formålet med donationen er blandt andet at sikre bedre forhold for børn på kinesiske kostskoler, mens Gain vil forebygge underernæring blandt børn i Indien. Unicef vil bekæmpe, at børn dør af malaria i Kenya, Angola og DR Congo. Red barnet i Danmark vil bruge donationen til projekt ”Plads til Alle”, der skal gøre en indsats for trængte børnefamilier.

Læs mere om eventet Give-a-day og se Bestsellers brands samt listen over de 39 lokale velgørenhedsorganisationer på Bestseller.com/giveaday

Måske er du interesseret i ...

Seneste