©

Beyoncé x Topshop

Det kan kun blive godt, når Queen B går sammen med higstreetkæden Topshop om et helt nyt brand. Læs mere om partnerskabet her

Den berygtede Vanessa Friedman fra The New York Times har netop påstået, at Beyoncé ikke er et modeikon, men i stedet en superstjerne - intet andet. Dette skabte stor røre i modebranchen, men ikke desto mindre indgår Queen B nu et 50/50 samarbejde med Topshop om et helt nyt brand - og dette skriver alle om.

Herunder får du alt, hvad der er at vide om samarbejdet

  • Det nye firma får sit eget navn, Parkwood Topshop Athletic Ltd., der er opkaldt efter Beyoncés administrationsselskab, Parkwood Entertainment. Hvad, brandet kommer til at hedde, er dog endnu ikke fastslået eller offentliggjort.
  • Kollektionerne kommer til at bestå af sportstøj, sko og accessories som hverdagsbeklædning inspireret af dans, fitness og andre sportskategorier - det kan altså både bruges af dem, der skal ned og træne, og dem, der bare skal ud i verden. Vi kan kalde det hverdagssport.
  • Selvom sangerinden (åbenbart) ikke er et modeikon - hvilket stadig er til diskussion - kan Topshop da uden tvivl drage fordel af hendes mere end 19 millioner Instagram-følgere, når brandet skal lanceres (de har "kun" 3 millioner selv).
  • Det er et partnerskab og ikke et samarbejde. Ikke (endnu et) designsamarbejde. Ikke en come-and-go-kollektion. Intet flygtigt. Det er et 50/50 partnerskab, og der bliver hyret et helt nyt og seperat team til at varetage kollektionen og brandet - inklusiv en kreativ direktør og egne designere.
  • Kollektionen vil sælges i Topshop og andre (endnu ukendte) butikker.
  • Beyoncé selv siger om samarbejdet: “Jeg kunne ikke forestille mig en bedre partner. At arbejde med Topshops udviklingsteam om at skabe og producere en teknisk og modeførende kollektion er spændende, og jeg ser frem til at deltage i alle aspekter af dette partnerskab.”

Vi venter stadig spændt på at høre, og ikke mindst se, mere om kollektionen, og hvornår den rammer butikkerne. We'll keep you posted!