Burberry skifter logo

Du kender Burberrys logo og ikoniske tern, men nu præsenterer modehuset et splinternyt logo og monogram

© Burberry

Efter at Riccardo Tisci, tidligere Creative Director for Givenchy, i maj måned blev præsenteret som ny chief creative officier for Burberry, er der sket ting og sager hos det britiske modehus. Således har Riccardo Tisci løftet sløret for modehusets nye logo, samt et nyt monogramprint.

Printet symboliserer Burberrys grundlæggers, Thomas Burberrys, initialer, TB, flettet sammen af hvide, orange og honning-inspirerede farver. Det nye logo markerer et skifte i modehusets brandidentitet, da det er 20 år siden, at Burberry sidst skiftede sit – nu forhenværende – logo.

Udover logoet og monogrammet, afslørede Tisci også en række mails mellem ham selv og den grafiske designer og art director Peter Saville, som sidste år var med til at redesigne Calvin Kleins logo. Korrespondancen viser, at det kun tog de to designere fire uger at udvikle Burberrys nye logoet, som henter sin inspiration fra et logo fra 1908, samt et gammelt design lavet af Thomas Burberry selv.

Riccardo Tiscis første kollektion for Burberry kommer til september, og vi glæder os allerede til at se, hvad han ellers kan finde på.