Burberry slår sig sammen

Bye bye Prorsum, London og Brit. Det britiske modehus forener alle sine brands under navnet Burberry

5. november 2015 af Amira Høg Daimar

Synes du også, det kan være forvirrende at finde rundt i alle de forskellige mærker og deres mange undermærker?

Nu bliver det en smule lettere at navigere rundt i modelandskabet, takket være Burberry, der slår sine tre brands sammen til ét.

De tre linjer tæller Prorsum (catwalkkollektion), London (ikoniske trenchcoats og accessories) samt Brit (afslappet tøj), men nu fusioneres de alle til et samlet Burberry. 

Burberry Prorsum SS16 under London Fashion Week

Psst ... Se Burberrys stjernespækkede og festlige film her

“Luksuskundens adfærd udvikler sig, deres stil er blevet mere flydende, og det afspejles i den måde, de shopper på. De ændringer, vi nu foretager, gør det muligt for os at imødekomme kundens nye adfærd. Ved at forene vores tre linjer under én etiket, kan vi samtidig tilbyde en langt mere ensartet oplevelse af Burberrys kollektioner," forklarer chefdesigner Christopher Bailey. 

Burberry er ikke det eneste brand, der lukker sine undermærker. Tidligere på året så vi det samme, da Marc Jacobs lukkede underlinjen Marc by Marc Jacobs, ligeledes for at undgå at forvirre sine kunder med en splittet brandidentitet.

 

ALT DET DU IKKE VIL GÅ GLIP AF

Måske er du interesseret i ...

Seneste