Dansk mærke dropper julekampagne, og giver alle pengene væk 

Julen er hjerternes fest og handler om gavmildhed. Det ved et dansk mærke, der forbilledligt har valgt at donere julebudgettet til velgørenhed

© Pieces

Hvert eneste år bruger virksomheder masser af penge og kræfter ved juletid, for at skabe de smukkeste og mest opsigtsvækkende kampagner.

Selvsamme gælder for Pieces, som hvert år lægger hovedet i blød for at finde på en kampagne, der kan overgå sidste års model. Men denne jul har det danske mærke for første gang valgt at droppe hele kampagneræset.

Pieces har derfor skippet de dyre kampagnemodeller, stylister og bloggere, og i stedet valgt at gøre noget godt for andre, der har brug for hjælp ved at donere størstedelen af julebudgettet på 500.000 kroner til Læger Uden Grænsers nødhjælpsarbejde.

Til at fortælle historien og skabe opmærksomhed omkring Læger Uden Grænsers arbejde, er Pieces gået sammen med en masse talenfulde mennesker, som alle frivilligt medvirker i mærkets julefortælling. Her kan blandt andet nævnes Mathilde Gøhler, Kidd, Bodil Jørgensen og stylist Andrea Nielsen.

Kampagnen har meget passende fået navnet What can you do different this year? (hvad kan du gøre anderledes i år, red.). Se den inspirerende kampagnevideo her: