Dette ikoniske brand får stort comeback i 2018

Mærket vil muligvis overgå Guccis popularitet – og hvis du skynder dig, kan du stadig kan nå at investere i deres logo-tasker uden at tømme bankkontoen

Fendi logo på Bella Hadid
© Instagram / @bellahadid

Gang på gang beviser modens foranderlige verden, at man aldrig skal sige aldrig, når det kommer til tendenser eller mærker.

Der kommer nemlig hele tiden nye bølger til, som bringer udskældte look eller glemte mærker tilbage, hvilket er tilfældet med et ikonisk luksusmærke, som efter længere tids fravær i modebilledet pludselig står øverst på alles ønskeliste i 2018.

Psst ... Denne danske designer blev opdaget på Instagram

Her er tale om Fendi, der igen er blevet überpopulært, muligvis takket være den genopståede logomani-tendens anført af modehuse som Gucci og Dior. Fendis nyvundne popularitet kommer ikke mindst til udtryk på Instagram, hvor stjerner som Bella Hadid og Kim Kardashian har vist billeder med det velkendte F-logo på både tøj og tasker.

Fendi har været i arkiverne i forbindelse med deres seneste kollektion, der har stærke referencer tilbage til 90’erne og 00’ernes Fendi, som også var præget af logomani.

Hvis mærkets popularitet bliver ved med at stige, kan 2018 måske blive året, hvor Fendi overgår Gucci, der ellers har siddet tungt på førstepladsen som alles foretrukne luksusmærke, når det kommer til logomani.

Fendi tøj og tasker

Der blev vist retro-inspireret logotøj og accessories ved Fendis seneste AW18-show.

© Wenn.com

Vil du være med på logobølgen, kan det faktisk gøres til en meget overkommelig pris. På secondhand-webshoppen Vestiairecollective.com kan du nemlig få vintage-logotasker fra Fendi helt ned til 1.500 kroner.

Men du skal skynde dig, da taskernes efterspørgsel og pris vil stige markant de kommende måneder, nu hvor alverdens fashionister igen har fået øjnene op for det ikoniske F-logo.