Diesel Reboot

Et nyt Diesel ser dagens lys med Nicola Formichetti og alverdens kunstnere i spidsen

Diesel har for nylig fået ny kreativ direktør, Nicola Formichetti, der kommer fra en fortid i modehuset Mugler og som Lady Gagas stylist. Han har vendt op og ned på brandet og mobiliseret en ny generation af brand ambassadører under banneret #dieselreboot.

Diesel Reboot er Nicolas første projekt som kreativ direktør og bygger på at genstarte (reboot) brandet og lade et fællesskab af kreative sjæle være med til at definere brandet. Dette ved blandt andet at have en Tumblr, hvor de kan bidrage med deres kunstneriske indslag omkring Diesel (dieselreboot.tumblr.com). Nogle af disse bidrag er derefter blevet udvalgt og brugt af Diesel i internationale medier. Dette er en unik måde at tænke branding på i vores tid, da et brands visuelle identitet ofte er mere styret af virksomheden selv og om projektet siger Nicola:

"The idea for this campaign was to merge the classic portrait photographic style featuring the new heroes of today's generation: the digital influencers and creators. It was less about capturing fashion and more about getting an insight into these people's souls."

Denne tilgang til et kreativt og åbent Diesel brand har været med til at inspirere Diesels efterårs- og vinterkampagne, der bygger på frihed, originalitet og mod. I kampagnen er brugt kreative personer fra hele verden (i stedet for modeller) og disse har stylet sig selv i Diesels kollektion.