© PR

Ganni lancerer sommerens fineste sko i samarbejde med Scholl

Du kender helt sikkert allerede skoene, som blandt andet kunne ses på Carrie Bradshaw i 'Sex and the City'.

Først gjaldt det Juicy Couture og siden New Balance. Nu er tiden kommet til endnu et af Gannis designsamarbejder, og denne gang har det danske brand slået sig sammen med det tyske skomærke Scholl, som især er kendt for deres ikoniske træsko, der går under modelnavnet Pescura.

Den nye kollektion består af fem nyfortolkede udgaver af den klassiske Pescura-model med unikke og farverige Ganni-print i blålige, hvide og grønne nuancer – herunder et logo-, blomster- og ternet print. Skoene er håndlavet i Italien, og stoffet på den øverste del af skoene er lavet af 100 procent økologisk bomuld. Samtidig består foret af 51 procent genanvendt polyester, og skoenes bund er lavet af Forest Stewardship Council-certificeret træ.

"Scholl-sandalen har været en ikonisk sko siden 1960'erne, så det er en drøm, der går i opfyldelse, at få lov til at sætte vores præg på dem. Vi har så meget til fælles, hvad angår vores værdier om at blive den mest ansvarlige udgave af os selv, og jeg har optur over at kunne sige, at dette er Scholls mest ansvarlige samarbejde til dato. For os handlede det om at hylde den ikoniske silhouet, samtidigt med at vi fik sat vores præg på skoene i form af genkendelige Ganni-prints. Det bliver min go to-sandal denne sommer," siger kreativ direktør hos Ganni, Ditte Reffstrup, om samarbejdet.

Skoene koster 1.199 kroner og kan købes fra onsdag 4. maj i udvalgte Ganni-butikker samt på Ganni.com og Schollshoes.com.