Swedish Hasbeens for H&M.

H&M samarbejder med kultskomærket Swedish Hasbeens

Stilikoner som Sarah Jessica Parker og Maggie Gyllenhaal er fans af det svenske skomærke, som designer en kollektion for H&M

Du kan gå foråret i møde i quirky træsko fra Swedish Hasbeens kollektion for H&M. Det svenske kultmærke, hvis fans blandt andre tæller skuespillerinderne Sarah Jessica Parker og Maggie Gyllenhaal, designer nemlig en kollektion, som kommer i H&M's butikker 20. april.

”Jeg elsker Hasbeens autentiske look, lige fra træet til læderet, og hvordan de har lavet noget, der både er traditionelt og typisk svensk, men samtidig nutidigt og moderne. Hasbeens for H&M passer perfekt sammen med det 1970'er-inspirerede look, som kommer til at fylde meget i modebilledet til foråret,” siger H&M's chefdesigner, Ann-Sofie Johansson.

Om samarbejdet siger Emy Blixt, der er grundlægger af og designer hos Swedish Hasbeens:
”Vi har en stræk tro på, at vi kan lave bedre sko til en bedre verden. Vi ønsker at gøre mode mere sjov, kreativ og bedre for såvel miljøet som mennesker. Det har været en fantastisk oplevelse at designe for H&M. Og det er en fremragende mulighed for at sprede budskabet bag Hasbeens og gøre skoene tilgængelige for folk rundt omkring i verden.”

Swedish Hasbeens har til samarbejdet med H&M designet tre forskellige par sko, der koster fra 399 til 499 kroner. Skoene bliver solgt i 150 H&M-butikker verden over.