H&M skaber bh-kollektion til kvinder, der har haft brystkræft
Highstreetkæden har skabt en smuk kollektion med plads til proteser, hvoraf hele overskuddet (!) går til kampen mod brystkræft
AfHvert år farves oktober lyserød verden over for at sætte ekstra fokus på brystkræft, som er den hyppigste kræftform blandt kvinder.
I anledning af den internationale brystkræft-måned har H&M skabt en bh-kollektion til kvinder, der har haft brystkræft. Kollektionen består af tre typer bh’er med plads til proteser, som er designet i tæt samarbejde med kvinder, der selv har haft brystkræft og fået fjernet deres bryster.
Kollektionen er inspireret af en ansat i H&M, der blev kureret for brystkræft, men efterfølgende havde svært ved “at finde prisvenligt, moderigtigt og funktionelt undertøj.” Det fik highstreetkæden til at designe de tre bh’er, hvoraf hele overskuddet – ja, 100 procent! – går til American Cancer Societys kamp mod brystkræft.
Du kan se kollektionen herunder, og shoppe de nye design fra torsdag eksklusivt på Hm.com.
