Helena Christensen har designet en H&M-kollektion, der er perfekt til foråret
Den danske supermodel og fotograf Helena Christensen har skudt en stribe blomsterfotografier, som er forvandlet til print i en ny kollektion for H&M
AfSelvom det stadig er koldt udenfor, er vinteren gået på hæld i modeøjemed. Forude venter forårssæsonen, og hvad rimer mere på forår end blomster i fuldt flor?
Fotografier af blomster er omdrejningspunktet i en ny H&M-kollektion, som er blevet til i tæt samarbejde med Danmarks største supermodel Helena Christensen. Kollektionens udtryksfulde fotografier af blomster er skudt af Helena selv, der er også er talentfuld bag kameralinsen og desuden arbejder som kreativ direktør.
”Vi er glade for at samarbejde med Helena Christensen. Hun er et sandt ikon med sit arbejde både foran og bag kameraet, til magasiner og parfumer samt velgørenhedsarbejde. Helenas smukke fotografier af blomster, der indgår i dette samarbejde, ser fantastiske ud på kollektionen, hvis design er inspireret af 90’ernes streetwear – det er afslappet med kant,” fortæller Maria Östblom, Head of Womenswear design i H&M.

Kollektionen består af T-shirts, sweatshirts og hoodies, der alle er dekoreret med print af Helenas blomsterbilleder, og priserne rangerer fra 129 til 199 kroner.
Helena Christensen har også skudt samarbejdets kampagne, der blandt andet inkluderer den danske topmodel Klara Kristin, som flere gange har prydet forsiden af Costume.
”Det har været en utrolig cool oplevelse at samarbejde med H&M, da jeg ikke blot har haft mulighed for at se mine fotografier komme til live i en kollektion, men også har haft mulighed for at se dem gennem linsen, da jeg skød kampagnebillederne. Jeg ville fange morgendagens generation, opmuntre dem til at være sig selv og lade deres personligheder skinne igennem,” fortæller Helena Christensen.
Helena Christensen x H&M-kollektionen lanceres 30. januar.


Sweatshirt, 179 kr.

T-shirt, 129 kr.

T-shirt, 129 kr.

Hættetrøje, 199 kr.

Hættetrøje, 199 kr.
