H&M giver os lyst til at danse natten lang med deres nye, festlige kollektion

Der er fest og farver over feltet i H&M's nye kollektion. Skal du have noget i kurven eller på ønskelisten, når den lanceres torsdag 9. december?

2094-PR-Campaign-A4-Portrait-300ppi-4

2094-PR-Campaign-A4-Portrait-300ppi-4

© H&M

Farver, der popper, pailletter, print, stærke silhuetter, fest og fantasi er ikke modsætninger til bæredygtighed. Det vil H&M gerne bevise med deres nye kollektion og koncept Innovation Circular Design Story, der i år erstatter det designsamarbejde, det svenske mærke plejer at lancere i november.

I kollektionen møder design inspireret af den digitale verden mere klassiske elementer som polkaprikker, sløjfer og frynser – blandt andet i lange pailletkjoler, sorte skinnende minikjoler og polkaprikkede, plisserede kjoler og toppe.

Kollektionen har fokus på lang levetid – både design- og kvalitetsmæssigt – og lægger vægt på muligheden for genbrug, blandt andet ved at der bliver brugt opløselig tråd og ved, at mange af kollektionens items er lavet i kun ét materiale. Det gør processen med efterfølgende at genbruge materialet lettere.

Det er designteamets ambition, at de forskellige items kan bruges på mange forskellige måder: Oversized blazere kan fungere som minikjoler, stropper kan ændre pasformen på bluser og frakker, kjoler er lavet som toppe og nederdele, så de to dele også kan bruges hver for sig, og sko kan med et eksternt skaft forvandles til støvler.

Innovation Circular Design Story fås online på Hm.com og i H&M på Amagertorv fra 9. december, og H&M er dermed et lille skridt længere på vejen mod at gøre highstreet-shopping mere ansvarlig.

Herunder har vi udvalgt en række af vores favoritter fra kollektionen, som fås til priser fra 249 kroner.