H&M’s nye Studio-kollektion redder sæsonens tøjkriser til både hverdag og fest

Find din indre rebel frem med den nyeste Studio-kollektion, som lanceres 24. september. Find dine favoritter her

6202-MIX_02

6202-MIX_02

© H&M

H&M har efterhånden en lang række Studio-kollektioner bag sig, og i morgen kan den svenske modegigant tilføje endnu en til deres portefølje, når den nye Studio AW20-kollektion lanceres.

Denne sæson har highstreetmærket givet sig i kast med en kollektion, der for alvor sætter en stilfuld tone for vores efterårs- og vintergarderobe og samtidig klæder os på til alle anledninger, uanset hvilket køn du identificerer dig som.
For mens H&M med den nye Studio-kollektion først og fremmest sikrer os en varm, tidløs og stilfuld hverdagsgarderobe af vinterfrakker, habitbukser og striktrøjer i uldblandinger, der kan genbruges sæson efter sæson, klæder de os også på til mere festlige anledninger med vilde pallietbesatte kjoler og farverige plisserede skjorter.

“Inspirationen er dels taget fra David Bowie og hans utallige forskellige styles samt evne til at genopfinde sig selv. Vi ønskede, at dette skulle trænge igennem i kollektionen og kampagnen. At turde en smule, at have det sjovt og at være legende er det, vi ønsker, kollektionen skal invitere til – uanset køn,” fortæller kreativ rådgiver Ann-Sofie Johansson.

Derfor finder du i den alsidige kollektion også både maskuline referencer i form af habitsæt og uldovertøj med skarpe og markante skuldre, mens mere feminine referencer kommer til udtryk i tætsiddende silhuetter og dybe udskæringer på kollektionens kjoler.

Desuden fortæller Ann-Sofie Johansson:
“AW20-kollektionens muse er ikke bange for at udfordre status quo. Denne kollektion er til dem, som fejrer at være sig selv frem for alt andet. Dem, der bærer store øreringe på arbejde, styler den lingeri-inspirerede kjole over et par røde læderbukser eller skaber lag med dybe v-halsede kjoler over en rullekrave for et afslappet, men sensuelt look.”

Derfor har H&M ekstraordinært til den nye kollektionen også lagt kræfter i en gennemført og alsidig kampagne, hvor en række forskellige karakteristiske muser som model og iværksætter Veronika Heilbrunner, model og skuespiller Barbie Ferreira og model Alton Mason alle har fået lov til at style, fotografere og udtrykke sig selv gennem hver deres fotoshoot – selvfølgelig foretaget på bedste covid-19-manér i musernes egne hjemlige rammer.