Ikonisk skodesigner lancerer nyt samarbejde med Birkenstock

Den spanske skodesigner Manolo Blahnik løfter nu sløret for en nyfortolkning af de klassiske sommersandaler.

Birkenstock-Personality-Campaign-Blahnik

Birkenstock-Personality-Campaign-Blahnik

© Manolo Blahnik for Birkenstock

De klassiske lædersandaler fra Birkenstock er efterhånden blevet nyfortolket af flere designere – blandt andre modehuse som Dior, Proenza Schouler og Jil Sander, der alle har sat deres præg på brandets sandaler, som ikke er til at undgå i gadebilledet, når de varmere temperaturer melder sig.

Nu har endnu et designsamarbejde set dagens lys, og denne gang er der tale om et samarbejde med den ikoniske designer Malono Blahnik, hvis sko for alvor blev udødeliggjort med blandt andet HBO-serien Sex and the City.

"Birkenstock har været en del af min garderobe siden den spæde start. Jeg har elsket og båret mine i rigtig mange år. Dét at forene Manolo Blahniks æstetik med Birkenstocks hverdagskomfort er ganske enkelt fantastisk," udtaler Manolo Blahnik i en pressemeddelelse om det nye designsamarbejde.

ManoloBlahnik_for_Birkenstock_lores-9-copy

ManoloBlahnik_for_Birkenstock_lores-9-copy

© Manolo Blahnik for Birkenstock

Kollektionen, som går under navnet Manolo Blahnik for Birkenstock, kombinerer det bedste fra de to mærker: nemlig æstetikken fra Blahnik og komforten fra Birkenstock. Det har resulteret i en række nyfortolkninger af de klassiske Arizona- og Boston-sandaler, som vil blive lanceret i velour og læder i farverne pink, blå og sort. Indtil videre har vi kun set fotos af Arizona-modellen, som er blevet pyntet med et dekorativt krystalspænde.

Sandalerne kan købes i alle Manolo Blahniks butikker samt på Manoloblahnik.com og 1774.com fra 24. marts 2022.