Ganni og Juicy Couture
© Ganni x Juicy Couture

Juicy Couture og Ganni lancerer ny tøjkollektion

Velour, similisten og logoprints er omdrejningspunktet for den nye kollektion, som kombinerer det bedste fra 2000'ernes mode med det danske brands univers.

De fleste forbinder måske Juicy Couture med 2000'ernes mode, hvor mærket med raketfart blev synonymt med nogle af tidens største stilikoner. Siden brandets genopstandelse i 2020 har dets farverige velourtracksuits dog på ny fundet vej til flere kendissers garderober – herunder Kim Kardashian, sanger Dua Lipa og model Irina Shayk.

Gennem de seneste par år har Juicy Couture endda lanceret designsamarbejder med blandt andre highstreetkæden Forever 21 og Urban Outfitters – og nu er tiden kommet til en ny tøjkollektion skabt i samarbejde med et af Danmarks vel nok mest kendte tøjmærker: nemlig Ganni.

Den nye kollektion består af 13 nye styles, herunder t-shirts, leggings, kasketter, kjoler, toppe og naturligvis en nyfortolkning af det ikoniske velour-tracksuit, som alle emmer af den Y2K-æstetik, der i første omgang satte Juicy Couture på verdenskortet.

Med den nye kollektion lanceres også Juicy Coutures mest ansvarligt producerede tracksuit nogensinde, hvilket falder godt i tråd med Gannis mange bæredygtighedstiltag, hvor man gennem de seneste år har forpligtet sig til blandt andet at udfase brugen af animalsk læder og bruge mere deadstock-materiale (stof, som ellers er til overs i tøjproduktionen). Det nye tracksuit er således produceret i mere bæredygtige materialer i form af et mix af certificeret økologisk og præ-forbruger genanvendt bomuld samt genanvendt polyester, ligesom resten af kollektionen er skabt af økologiske og genanvendte materialer.

"Hos Ganni elsker vi at lege med det uforudsigelige, særligt hvad angår samarbejder. Så da vi fik muligheden for at lave samarbejdet med Juicy Couture, syntes vi, at deres Malibu-West-Coast-univers ville være en interessant kontrast til vores københavner-DNA. Selvom Ganni og Juicy på sin vis er ret forskellige, synes jeg, vi mødes i tanken om at være uhøjtidelige og sjove – og at vi begge forsøger at skabe et rum til vores community, hvor man kan være den bedste og mest autentiske udgave af sig selv. Jeg er også særligt begejstret for de ansvarlige materialer, kollektionen består af, som har været en klar prioritet for begge brands," siger Ditte Reffstrup, kreativ direktør hos Ganni, da vi taler med hende forud for lanceringen af kollektionen.

Hvad er dit eget forhold til Juicy Couture?
"Jeg kan huske tiden i 2000’erne, hvor Juicy kom frem, og deres tracksuits blev et øjeblikkeligt ikon. Alle ville have et sæt, inklusive mig selv. Jeg var i 20’erne dengang og arbejdede med indkøb – og det eneste, jeg ville, var at få fingrene i sådan et sæt. Velour, similisten og store solbriller var stilen dengang, og jeg elsker, at det er tilbage med en fornyet energi."

Hvad er din egen yndlings-style fra kollektionen?
"Jeg elsker den ikoniske velour-hoodie med lynlås. Jeg ønsker mig den beige, som skal styles med et par højtaljede suiting-bukser og sneakers."

Under coronapandemien har man talt meget i modeverdenen om, at loungewear for alvor har kæmpet sig vej ind i vores hverdagsgarderober. Mener du, at det fortsat er tilfældet – og at tendensen vil fortsætte fremover?
"Jeg ser ikke rigtig Juicy-sættet som loungewear, for det kan styles som så meget mere end det: sammen med kjoler, mesh-leggings og t-shirts også. Jeg bliver så inspireret af at se den unge generation af folk på kontoret style ting fra 2000’erne på ny med alt muligt andet. Det er så frit og uden regler – og med et nyt perspektiv. Jeg elsker det!"

Kollektionen kan købes fra 30. marts 2022 i Gannis butikker samt på Ganni.com og Juicycouture.co.uk. Priser fra 699 kroner til 1.399 kroner.

Håndplukket til dig