Mathilde Gøhler designer for svensk modegigant

Den danske model, influencer og entreprenør deler tankerne om samarbejdet og hendes bedste stylingtip.

Designsamarbejdet mellem nakd og mathilde gøhler med grøn top

NAKD-x-Mathilde_Shot-1_0121

© NAKD x Mathilde Gøhler / Polina Vinogradova

Essentielle basics som oversized skjorter og trenchcoats i rolige jordtoner, der passer ind i enhver skandinavisk garderobe. Den danske model og influencer Mathilde Gøhler har designet en kollektion i samarbejde med det svenske mærke NA-KD, der er baseret på Mathilde Gøhlers personlige smag og fokuserer på klassiske styles i god kvalitet.

Vi har taget en snak med Mathilde om tankerne bag det eksklusive samarbejde, tøjkriser og hendes bedste stylingtip.

Hvilket item er din favorit fra kollektionen?
“Det må være den store boxy hvide skjorte, der er perfekt i pasform, farve og kvalitet.”

Hvordan har det været at agere designer?
“Det har sikkert været anderledes end en konventionel designproces, da jeg ikke er uddannet designer. Jeg har dog været inde over alle detaljer, og det har været vigtigt for mig at udtrykket hænger hundrede procent sammen med min personlige smag. Jeg ville skabe en komfortabel kollektion, nordisk og minimalistisk, og jeg havde en helt klar holdning til visse styles, jeg gerne ville lave – blandt andet en perfekt oversize shirt og en god klassisk trenchcoat med et twist i form af draperinger.”

Hvordan er samarbejdet foregået?
“Først brugte vi et par måneder på at afkode ‘universet‘ omkring kollektionen, hvor vi definerede, hvilke behov den skulle dække, og så gik vi i proces med det superdygtige team fra NA-KD’s hovedkontor. Den visuelle kampagne er lavet med vores eget team i Social Works.”

Hvad er dit bedste stylingtip?
“Hold det enkelt og komfortabelt”

Hvad har du mest af i dit skab?
“Jeg har flest par bukser, og min overdel er ofte noget meget enkelt som en top, en skjorte eller en T-shirt. Så bukser er der, hvor jeg ændrer mit udtryk fra dag til dag.”

Hvad tyer du altid til, når du har tøjkrise?
“Noget, der ikke er for prangende, men ting, jeg ved, virker selv på en dårlig dag – og det er altid de mest enkle styles, jeg har, som en hvid T-shirt og et par sorte herrebukser.”

Kollektionen lanceres 28. maj 2020 online og hos udvalgte forhandlere.