Monki sætter spot på sociale mediers effekt på unge mennesker

Tre influencere åbner op omkring de negative konsekvenser ved sociale medier i Monkis nye kampagne

© Monki

Sociale medier kan være en kilde til inspiration og bidrage til en følelse af samvær, men de moderne medieplatforme kan også have negative følger.

I en ny kampagne sætter Monki fokus på sociale mediers indflydelse på unge menneskers mentale helbred. Kampagnen er en del af det svenske highstreetmærkes arbejde for at styrke unge kvinder ved at skabe opmærksomhed omkring de emner, der optager dem.

Monkis nye kampagne er blevet til i samarbejde med Mental Health Europe, som har bidraget med professionel rådgivning, hvortil mærket har kvitteret med en donation.

Tre influencere og fortalere for mentalt helbred medvirker i kampagnen, hvor de blandt andet deler deres oplevelser med angst og lavt selvværd som konsekvens af sociale medier.

Selve kollektionen tæller hættetrøjer, tørklæder og bøllehatte med forskellige statements, som kan tages af og på. Se mere på Monki.dk.