Ny dansk butik holder altid udsalg

Shop mærker som Gestuz, Custommade og 2ndday til 50 % af udsalgsprisen

© Edie

Modeverdenen er kendetegnet ved et højt tempo med hastigt skiftende trends og sæsoner. Sommerkollektionerne lander omkring januar/februar, og bliver allerede i juli pakket væk til fordel for de nye efterårs- og vintervarer. For ikke at nævne mellemkollektioner, såsom pre-spring, pre-fall, resort og holiday.

Kollektionernes korte levetid i butikkerne er motivationen bag Edie, et nyt ‘last season’-koncept startet af advokat Christina Wiesner.

Christina undrede sig over, at tøj af høj kvalitet har så kort tid på hylderne, og derfor besluttede hun sig for at kontakte flere velkendte brands med henblik på et samarbejde. Idéen blev vel modtaget af en lang række brands, der sagtens kunne se det positive i, at deres varer fik en længere levetid.

Win-win situation

“Jeg mener, tøj har en berettigelse, selvom det er fra en tidligere sæson. Der er lagt så mange ressourcer i hvert stykke tøj,” udtaler Christna Wiesner, og fortsætter:

“Mange forbrugere, inklusiv mig selv, går ikke op i, om en skjorte er fra denne eller en tidligere sæson. Det vigtigste er, at tøjet er i godt design og god kvalitet.”

Derfor mente Christina, at der var grundlag for at skabe en butik, som giver forbrugerne mulighed for at købe udgåede varer fra eftertragtede brands. “Det er en win-win situation for alle,” som hun siger.

Danske mærker til 50 % af udsalgsprisen

Til forskel fra lagersalg er Edie en egentlig butik, der har normale åbningstider året rundt, hvor varerne bliver solgt til omkring 50 procent af udsalgsprisen.

Butikken fører en lang række danske mærker, heriblandt Gestuz, Custommade, 2ndday, Notes du Nord, Stig P og Hofmann Copenhagen.

Edie har slået dørene op i dag på Kompagnistræde 10 i København.