
Ole Lynggaard løfter sløret for ny kampagne
Scrapbøger er inspirationen bag det ikoniske smykkemærkes nye kampagne, som tager dig helt tæt på designprocessen
AfI dag søsætter Ole Lynggaard den nye kampagne The Sketchbook, der tager alle nysgerrige sjæle ind bag smykkemærkets kulisser.
Kampagnen udspringer af Ole Lynggaards datter, smykkedesigner Charlotte Lynggaards, egne scrapbøger, som hun bruger til at samle idéer, stofprøver, tegninger og noter, der tilsammen danner grobund for hendes næste design.
“For mig er en sketchbook en skøn smeltedigel af idéer. Den er et af mine vigtigste værktøjer til smykkedesign. Nye idéer kender jo ikke klokken, så det er vigtigt for mig altid at have adgang til en notesbog. Jeg ønskede, at vores nye kampagne skulle afspejle den kreative proces, som tydeligt ses i en notesbog, hvor man eksperimenter med forskellige former, størrelser og farver,” forklarer Charlotte Lynggaard.