© Ole Lynggaard

Ole Lynggaard løfter sløret for ny kampagne

Scrapbøger er inspirationen bag det ikoniske smykkemærkes nye kampagne, som tager dig helt tæt på designprocessen

13. november 2018 af Amira Høg Daimar

I dag søsætter Ole Lynggaard den nye kampagne The Sketchbook, der tager alle nysgerrige sjæle ind bag smykkemærkets kulisser.

Kampagnen udspringer af Ole Lynggaards datter, smykkedesigner Charlotte Lynggaards, egne scrapbøger, som hun bruger til at samle idéer, stofprøver, tegninger og noter, der tilsammen danner grobund for hendes næste design. 

“For mig er en sketchbook en skøn smeltedigel af idéer. Den er et af mine vigtigste værktøjer til smykkedesign. Nye idéer kender jo ikke klokken, så det er vigtigt for mig altid at have adgang til en notesbog. Jeg ønskede, at vores nye kampagne skulle afspejle den kreative proces, som tydeligt ses i en notesbog, hvor man eksperimenter med forskellige former, størrelser og farver,” forklarer Charlotte Lynggaard.

© Ole Lynggaard

The Sketchbook-kampagnen består af flere forskellige dele, der beskriver designprocessen og stylingen hos Ole Lynggaard. Første del går tæt på smykkemærkets populære Lotus-ringe.

I forlængelse af den nye kampagne lanceres en såkaldt brand-bog, som også har fået titlen The Sketchbook. Bogen har karakter af en coffee table-bog, der dels fortæller historien bag det familieejede smykkebrand, og dels er et mini-opslagsværk over kollektionerne og alle de sten, der anvendes. 

Bogen kan frit afhentes i Ole Lynggaards butik på Ny Østergade og hos alle forhandlere fra slutningen af november.

Se mere på Olelynggaard.com

Måske er du interesseret i ...

Gør som 24.000 andre

Seneste