"Old York", 20 år, fra Ukraine

Se modellerne fra Benettons nye kampagne

Benetton er klar med endnu en alternativ kampagne. Denne gang med almindelige mennesker som modeller

“Hvad gør dig anderledes?”

Med det spørgsmål har United Colors of Benetton castet 20 nye ansigter til efterårets kampagne It's My Time, som netop er ved at blive skudt i New York.

Benetton har siden februar benyttet sig af sociale medier som Facebook, Youtube og Twitter til at caste modeller til kampagnen blandt almindelige mennesker fra hele verden.

65.000 unge fra 217 lande har deltaget i konkurrencen om at blive en af de 20 udvalgte modeller til Benettons efterår/vinter-kampagne 2010.

Det italienske modehus har en lang historie med at tage nye og anderledes midler i brug for at skabe opmærksomhed - ofte har det familieejede modehus skabt kontroversielle kampagner, der både har fascineret og forarget verden over.

Kampagnen It's My Time opfordrede unge over hele verden til at markere sig og fortælle om deres visioner for fremtiden. Det er altså ikke blot en kampagne om mode og trends, men i høj grad også om udstråling og personlighed.

De 20 udvalgte ansigter har ikke nødvendigvis typiske modelmål, men de er udvalgt ud fra et kriterium om, at de skiller sig ud på den ene eller anden måde.

De heldige vindere blev i sidste uge fløjet til New York for at blive fotograferet af den internationalt anerkendte fotograf Johs Olins.

Se de 20 vindere fra hele verden i galleriet til højre.