Supermodel i ny selfiekampagne

Selfies er ikke længere kun forbeholdt de sociale medier. Daria Werbowy er i front for en ny kampagne, der er baseret på selvportrætter

Daria Werbowy er en del af den nye generation af store supermodeller, og denne sæson er hun aktuel i kampagner for nogle af modens helt store spillere som Diane Von Furstenberg, Céline og Equipment. For sidstenævnte er det en mere atypisk modekampagne end traditionelt, for den tager udgangspunkt i en af tidens store trends: selfies.

Selvom Daria Werbowy til dagligt gladeligt poster selfies til sine mange følgere på Instagram, @dotwillow, så fortæller den smukke model til Vogue.com, at det var en grænseoverskridende oplevelse, at skulle agere både model og fotograf til den nye kampagne for Equipment. Den uvante opgave blev endda til en følelsesladet proces for Daria Werbowy:

”Jeg så kvaliteter ved mig selv i den kreative proces, og opdagede tilmed også, at jeg havde nogle issues med kontrol. For mig er det her en mere sand repræsentation af mig selv, end nogen nogensinde har set før,” fortæller modellen til Vogue.com.

Daria Werbowy skød selv kampagnen over to uger i sit hjem i Irland, og resultat blev til en serie fine billeder og denne video, der også er skudt og redigeret af modellen selv:

Når selfies er nået til modeverdenen, er det vist okay at slå fast, at selfies er kommet for at blive.

En ny undersøgelse foretaget af YouGov på vegne af Samsung viser da også, at hele 96 % af de adspurgte danskere ved, hvad en selfie er. Undersøgelsen viser også, at det er kvinderne, der tager flest selfies, så Daria Werbowys nye kampagne må siges at indkapsle tidens ånd perfekt.

Kilder: Vogue.com, Equipmentfr.com og Samsung