Zara har skiftet logo

Den populære higshtreetkæde har fået et nyt logo, der står i skarp kontrast til tidens tendenser

Se Zaras nye logo
© Zara

Hvis du ikke har været forbi Zaras webshop i dag, har du hele to nyheder i vente. Den spanske highstreetkæde har nemlig både løftet sløret for en ny kollektion og et helt nyt logo.

Væk er det karakteristika, som har defineret Zara siden 2010, og erstatningen er en overlappende font designet af reklamebureauet Baron & Baron. Fonten er oprindeligt skabt af bureauets grundlægger, Fabien Baron, for Harper’s Bazaar i starten af 1990’erne.

Det er kun anden gang i løbet af Zaras 45-årige levetid, at highstreetgiganten ændrer logo. Valget af font står i skarp kontrast til de mange luksusmærker, som i løbet af de seneste år har skiftet til mere markante og simple skrifttyper, der unægteligt er lette at læse, men ligner hinanden til forveksling.

Zaras valg af font er muligvis en smule sværere at tyde, men til gengæld skiller opdateringen sig ud fra mængden.