Det er igen blevet tid til Copenhagen Fashion Week, og ugen er fyldt med masser af spændende og seje events over hele byen. Vi har samlet et udpluk af nogle af de bedste - og åbne for alle - arrangementer, der finder sted i løbet af ugen.
Mandag d. 8. August
Modeugen starter officielt den 9. august, men allerede mandag kan du tyvstarte. Designer Marie Sloth Rousing bevæger sig et sted mellem mode, installationer, film og performance, og det kommer tydeligt til udtryk, når den nye kollektion præsenteres gennem en film. Læs mere om tid og sted lige her.
Derudover fejrer Rixo sin første deltagelse i modeugen med en pop-up i smukke omgivelser – og som du kan besøge de næste 5 dage.
Onsdag d. 10. august
Et af højdepunkterne onsdag er uden tvivl det nye samarbejde mellem Mads Nørgaard og Phanta. Sammen har de skabt en mini-kollektion, Jumbo Originals, hvor Phanta har udvalgt et par klassikere fra Mads Nørgaard - og leget med nye snit og farver. Kig forbi Amagertorv 13 mellem kl 17-20, hvor der vil være DJ og drinks.
Nye butikker popper op mange steder i København, og onsdag skal du tage med til åbningen af den nye Kvadrat x Raf Simons butik, ligesom Apollo Bar hoster 15 Years of NN07 fra 19.30-02.00.
Læs om resten af dagens begivenheder her.
Torsdag d. 11. august
Start dagen hos det danske mærke Blanche, der altid har været med forrest, når det kommer til sustainability. I anledning af modeugen er Blanche rykket ind hos Arne Aksel Store i Vognmagergade og her kan du opleve en interessant installation med tekstiler lavet af blandt andet østersskaller og genbrugsplastik. Kig forbi mellem 10.45 - 18.00.
Fitness og fashion går hånd i hånd i det nye samarbejde mellem Dior og Technogym. Du kan til eventet mellem 14-20 møde både trænere og eksperter, og høre mere om konceptet 'home wellness' ligesom du naturligvis kan se den nye limited edition Dior x Technogym kollektion, der dog ikke er noget billigt flex. En Dior x Technogym yogabold vil koste dig omkring 9.000 kr.
Bagefter kan du meget passende kigge forbi (di)vision i Pilestræde, hvor det danske brand i samarbejde med portugisiske Pizarro vil gøre os alle klogere på fremtidens mode - og ikke mindst produktion. Her er musik, drinks og uden tvivl god stemning.
.