© Ganni press

"Hello, World": Gannis nyeste kollektion er inspireret af kunstig intelligens

– Jeg ville rigtig gerne have, at vi skulle presse os selv til denne sæson, for at se om vi kunne skabe de mest ophøjede looks, vi nogensinde har skabt, siger Ditte Reffstrup om kollektionen.

Torsdag aften havde Ganni æren af at lukke modeugen i København, hvor de slog til med et unikt showkoncept drevet af kunstig intelligens. I samarbejde med kunstneren Cecilie Waagner Falkenstrøm har Ganni skabt AI-bots, der gennem højttalere hængende i træer opfordrede offentligheden til at bidrage til en fremtid med mere empati, omtanke og optimisme. Med udgangspunkt i træer ønsker Ditte og Nikolaj Reffstrup, parret bag Ganni, at starte en diskussion om, hvordan vi forener den digitale og fysiske verden gennem mode og kunstig intelligens:

"Jeg tænkte på AI's potentiale for godhed. Som mor til tre børn og forretningskvinde tænker jeg meget over, hvordan jeg kan opdrage mine børn til at være venlige, opføre sig sikkert, være ansvarlige. Det er det samme med GANNI; Hvordan udvikler vi brandet for at blive så ansvarlige som muligt?", siger Diffe Reffstrup i en pressemeddelelse.

© Ganni press
© Ganni press
© Ganni press
© Ganni press

Vores; og sommerkollektionen er helt i tråd med Gannis DNA; legende og optimistisk, med en blanding af materialer, farver og print. Ditte Reffstrup forklarer, at samlingen er Ganni taget til det yderste:

"Jeg ønskede virkelig, at vi skulle presse os selv i denne sæson, for at se, om vi kunne skabe de mest høje looks, vi nogensinde har skabt."

Resultatet er en kontrastfyldt kollektion, der byder på alt fra denim, flæser, glitrende metallics og den udendørs stemning, som Ganni er kendt for. Lag-på-lag-styling og mix og match med farver understreger designets alsidighed; her kan du nemt gå fra kontortøj til en aften i byen.

Se hele kollektionen her.