Hvad betyder det for jer at have vundet?
“Vi er selvfølgelig rigtig glade for, at det arbejde, vi har gjort gennem så mange år, og som vi faktisk ikke har talt særligt højt om, er blevet bemærket. Det, der har drevet os, har været vores egen tro på, at det er det rigtige, for kunderne har ikke virket særligt interesserede indtil videre. Men den her pris har helt sikkert støttet os i troen på, at bæredygtighed er et vigtigt fokus. Det føles godt, når der er flere, som vil tale om emnet.”
Hvad har været den største udfordring i jeres rejse mod et mere bæredygtigt brand?
“Vi har arbejdet hårdt på forretningen i mange år og ved, hvordan man forudser og skaber nye trends. Men når vi designer for House of Dagmar, handler det ikke længere om at skabe sæsonens døgnfluer – det handler om det totalt modsatte, nemlig at skabe moderne og nutidige kollektioner, som også vil være cool om 10 år. Balancen mellem cool design og design, der vil holde i mange år fremover, vil altid være svær.
Gennem alle årene har det også været en kæmpe udfordring at finde materialer, der er bæredygtige. Det bliver lettere og lettere, jo større fokus der kommer på det, men der er stadig noget vej to go.”