Denne taske fra 00'erne er for alvor tilbage i gadebilledet
I dag ses personer verden over bære tasken, som også er eftertragtet hos second hand-forhandlerne. Og selvom vi har set den mange gange, er den bestemt ikke blevet mindre cool – tværtimod.
Balenciaga City. Du har højst sandsynligt hørt navnet – og hvis du endda er den heldige indehaver af en model, er der gode nyheder. Selvom den populære taske aldrig har været helt ude af gadebilledet, har den nemlig for alvor fået en renæssance dette efterår.
Balenciaga City kan dateres tilbage til 2001, hvor den tidligere Balenciaga-designer og nuværende kreativ direktør hos Louis Vuitton, Nicholas Ghesquière, for første gang lancerede tasken som en del af Balenciagas Motorcycle Bag-linje, der er kendetegnet ved dens ikoniske sølv- eller guldfarvede hardware.
City-tasken er ikke blot populær verden over i dag, hvor den er blevet spottet på skuldrene af flere store modeprofiler: Da tasken først blev lanceret, var den nemlig også en af 00'ernes helt store it-tasker og havde dedikerede fans, der talte blandt andre The Row-designerne Mary-Kate og Ashley Olsen samt Paris Hilton og Nicole Richie.
Den genfundne popularitet taler sig direkte ind i en af de store strømninger, der præger både både gadebilledet og catwalkene netop nu: Nemlig et gensyn med 00'ernes største trends, der også tæller boleroen og velour-sættet.