
Farven, alle bliver ved med at tale om
Unge født omkring årtusindeskiftet lægger navn til trenden, der nægter at forsvinde. Bliv klogere på farven, hvis dominans vil fortsætte langt ind i 2018
AfSelvom du ikke har hørt om “millennial-lyserød”, eller ikke ved, at farven går under det navn, så kender du den.
Den særlige nuance, der fremstår som en nedtonet version af Barbie-lyserød, vandt for alvor frem i 2012, og populariteten blev stadfæstet i slutningen af 2015, hvor Pantone forudså, at farven, der også kaldes “rose quartz”, ville blive årets farve i 2016.
I løbet af sommeren 2016 begyndte udenlandske medier at henvise til farven som “millennial pink” (engelsk for lyserød, red.), hvor millennial dækker over unge mennesker født omkring årtusindeskiftet, altså enten i 90’erne eller 00’erne.
Den lyserøde dominans syntes at peake i slutningen af 2016, men farven blev igen taget op i starten af 2017 i Rihannas Fenty x Puma-lookbook, og dens popularitet er endnu ikke dalet.
I skrivende stund er Pinterest-søgninger på “millennial pink” steget 100 procent siden sidste år, mens mærker er begyndt at lave lyserøde fortolkninger af klassiske design, så du nu kan få et par Gucci Princetown-slippers eller Vans Old Skool-sneakers i den helt rigtige millennial-nuance.
Alt tyder altså på, at millennial-lyserøds tur rundt i modemanegen langt fra er forbi, så du kan roligt tilføje flere tøsede fund til din garderobe.