© Anna Stokland

Farven, alle bliver ved med at tale om

Unge født omkring årtusindeskiftet lægger navn til trenden, der nægter at forsvinde. Bliv klogere på farven, hvis dominans vil fortsætte langt ind i 2018

Selvom du ikke har hørt om “millennial-lyserød”, eller ikke ved, at farven går under det navn, så kender du den.

Den særlige nuance, der fremstår som en nedtonet version af Barbie-lyserød, vandt for alvor frem i 2012, og populariteten blev stadfæstet i slutningen af 2015, hvor Pantone forudså, at farven, der også kaldes “rose quartz”, ville blive årets farve i 2016.

I løbet af sommeren 2016 begyndte udenlandske medier at henvise til farven som “millennial pink” (engelsk for lyserød, red.), hvor millennial dækker over unge mennesker født omkring årtusindeskiftet, altså enten i 90’erne eller 00’erne.

© Puma by Rihanna Fenty Spring 2017

Den lyserøde dominans syntes at peake i slutningen af 2016, men farven blev igen taget op i starten af 2017 i Rihannas Fenty x Puma-lookbook, og dens popularitet er endnu ikke dalet.

I skrivende stund er Pinterest-søgninger på “millennial pink” steget 100 procent siden sidste år, mens mærker er begyndt at lave lyserøde fortolkninger af klassiske design, så du nu kan få et par Gucci Princetown-slippers eller Vans Old Skool-sneakers i den helt rigtige millennial-nuance.

Alt tyder altså på, at millennial-lyserøds tur rundt i modemanegen langt fra er forbi, så du kan roligt tilføje flere tøsede fund til din garderobe.

FÅ MEGET MERE MODE – TILMELD DIG COSTUMES NYHEDSBREV