Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

10 tips til en sundere vinter

Kom igennem vinteren med overskud og en sund krop med disse 10 enkle tips fra Costumes sunde bidragsyder

Dit helbred kan nemt komme i ubalance om vinteren, men med disse ti enkle tips kan du let holdes på det sunde spor, selvom vejret bliver koldere.

1 // Giv dig selv lov til at sove lidt mere. Din krop har ofte brug for ekstra søvn i løbet af vinteren for at holde immunsystemet aktivt.

2 // Drik masser af vand for at forhindre udtørring af din hud. Hydrering af kroppen vil holde huden glødende og frisk gennem de kolde måneder.

3 // Drik varmt vand med ingefær og citron. Denne drik holder dig varm, især dine hænder og fødder, styrker dit immunforsvar og udrenser din krop.

4 // Dyrk yoga. Det varmer din krop indefra og ud.

5 // Spis masser af stærke krydderier, som for eksempel chili, for at give dit stofskifte et boost.

6 // Drik knoglefond, hjemmelavet buillon, for at holde dig varm og samtidig styrke dit immunforsvar med dens mange vitaminer.

7 // Spis mere hvidløg for at afværge forkølelse og influenza.

8 // Drik masser af urtete. Jeg anbefaler især grøn te, der er immunstyrkende på grund af dets høje indhold af antioxidanter.

9 // Tag godt imod ændringerne i sæsonen ved at komme ud i naturen og inhalere den sprøde, friske luft - bare husk den varme påklædning!

10 // Husk dine kosttilskud. Da vi ikke ser meget solskin i løbet af vinteren, er det godt at tage en naturlig dosis af D-vitamin. Det vil styrke dit immunforsvar, øge dit humør og holde dig glad i løbet af vinteren.

Melissa Brangstrup er yogainstruktør og kostvejleder. Læs mere om Melissa Brangstrup her.