Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

© Purple

Så mange gange om dagen skal du spise

Det er nemlig ikke ligegyldigt, hvor mange måltider du indtager – og det er godt nyt til os, der har svært ved at holde os til kun 3 måltider

Nu er der godt nyt for alle os, der elsker snacks, og som har svært ved at holde os til kun at skulle spise tre måltider i døgnet. Ny forskning viser nemlig, at flere måltider i døgnet har stor
gavnlig effekt for dit hjerte.

6 om dagen

Det er ikke kun frugt og grønt, vi gerne skulle spise seks gange om dagen. Nye studier viser nemlig, at seks måltider om dagen kan have gavnlig effekt på hjertet. Studiet fra John Hopkins og Baltimore University har undersøgt 7.000 mennesker over en 14-årig periode, hvor testpersonernes antal af måltider varierede fra seks måltider om dagen til et-to måltider om dagen.

30 procent nedsat risiko for åreforkalkning

Resultaterne viste, at personer, der spiste op mod 6 måltider om dagen, havde nedsat risikoen for at dø af hjertekarsygdomme som åreforkalkning med hele 30 procent sammenlignet med dem, der spiste tre-fire måltider om dagen. Årsagen skyldes, at kroppen kommer på overarbejde ved store måltider, og derfor skal du spise mindre portioner flere gange i døgnet. Også selvom du skulle overstige det anbefalede kalorieindtag - 2000 kalorier om dagen for
kvinder.

Velkommen til nye madvaner

Hurra! Vi må gerne snacke om eftermiddagen, når tiden til aftensmaden føles ualmindelig lang. Men inden du gnasker løs, så er det vigtigt at huske, at det altså ikke drejer sig om Marsbarer, Tivolistænger og andre usunde snacks. For at få den sundhedsmæssige gevinst er det afgørende, at det er de sunde og fiberrige mellemmåltider, der holder dit blodsukker og energiniveau stabilt.

Mere om Sundhed? Få Costumes nyhedsbrev