Sådan slapper du af efter en lang dag
© Unsplash

Sådan lader du op efter en lang dag

Er du helt energiforladt, når du kommer hjem om eftermiddagen? Følg disse afslappende råd, og få fornyet energi til at nyde dine aftener

18. juni 2018 af Anne Merete Thorstensen

Otte timer tilbragt på arbejde eller studie kan efterlade dig drænet for energi. Du har formentlig allermest lyst til at smide dig på sofaen med en god serie, men dét valg vil i mange tilfælde gøre dig endnu mere træt. 

Hvis du gerne vil have mere ud af dine aftener, skal du læse med her, hvor vi giver dig vores bedste bud på (skræmfri) aktiviter, der lader dig batteri op efter en lang arbejdsdag.

1. Bevæg dig

Sofaen lokker, men der er ikke noget, som det energiboost, du får, efter en workout. Så inden du smider dig på langs, bør du kitte løbeskoene og få gang i kroppen – en kort gåtur eller 15 minutters yoga er nok til, at du får fornyet energi.

2. Få frisk luft

Du har måske brugt det meste af dagen indenfor foran computerskærmen. Frisk luft er godt for dig og hjælper dig klare dine tanker. Gå en tur, sæt dig på en bænk i parken, eller tag en kop kaffe med ud på altanen. 

3. Lav mad

Både at spise og lave mad kan virke afstressende. Brug tid i køkkenet, og lav noget, som du selv rigtig godt kan lide. Det gør dig glad at vide, at du selv har lavet det, og du bliver glad af at spise det. 

4. Vær kreativ

At have hænderne i et kreativt projekt er en god adspredelse fra en travl hverdag. Alt fra at sy, skrive, strikke, tegne, male eller et DIY-projekt, kan virke energigivende.

5. Læs

Få øjnene væk fra skærmen, og slap i stedet af med en god bog eller dit favoritmagasin. Læsning er en oplagt måde at fjerne fokus fra din netop overståede arbejdsdag, og lade op.

6. Tag en snak

Ring til din mor, Facetime med din bedste ven, eller invitér en god veninde på aftenkaffe. Det er altid rart at få tankerne væk fra arbejdet og snakke om noget helt andet.


ALT DET, DU IKKE MÅ GÅ GLIP AF 

Måske er du interesseret i ...

Seneste