Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Sådan tackler du arbejdspresset

Costumes sunde bidragsyder guider dig til at finde ro og overkomme stressede situationer med 5 enkle og afslappende trin

Arbejdsstress bliver desværre mere og mere udbredt, og hvis du stresser på arbejdet, kan det også påvirke dit privatliv i en negativ retning. Det handler derfor om at finde ro i de krævende øjeblikke, når dine arbejdsopgaver hober sig op på skrivebordet.

Et enkel meditationsværktøj kan være fantastisk at tage i brug i stressede arbejdsøjeblikke, hvor du har brug for at falde til ro og fokusere på det positive frem for det negative.

SÅDAN MEDITERER DU
Meditation kan være så simpelt som at finde din puls. Man finder ro og fred med fingeren på pulsen, da det forbedrer din koncentration og bringer ro til selv de mest stressede sind.

1 // Find en stilling du sidder godt i, og som du kan slappe af i.

2 // Luk din øjne, gør dem lette og fokuser på mellemrummet mellem dine øjenbryn - også kaldet det tredje øje.

3 // Find en positiv sætning og gentag det inde i dig selv.

4 // Læg begge dine hænder afslappet i dit skød. Placer alle dine fingre på højre hånd, på nær tommeltotten, på dit venstre håndled og mærk din puls. Fingrene skal være i en lige linje og let pressede på håndleddet, så du kan føle pulsen i hver fingerspids.

5 // Lyt til og fokuser på hver takt af din puls og find roen i den. Fortsæt til du føler dig afslappet.

Du kan udføre ovenstående meditationsteknik når som helst og hvor som helst. Tag det i brug dagligt, og lær at udvikle din intuition og at berolige dit sind. Du vil opleve store fordele på bare nogle få minutter hver dag.

Artiklen er skrevet af Costumes sunde bidragsyder, Melissa Brangstrup - læs mere om Melissa her.

Mere om Sundhed? Få Costumes nyhedsbrev