Dagbog fra Milanos modeuge (part IV)

Sidste dag til Milanos modeuge bød på shows fra Fendi, Jil Sander og Bottega Veneta

© costume.dk
1 / 15

Vi var til re-see hos Ralph Lauren, der viste en detaljeret kollektion, med lazer-cut læderkraver, stenbesatte jakker og bukser samt et væld af skønne accessories.

© costume.dk
2 / 15

Re-see hos Ralph Lauren.

© costume.dk
3 / 15

Re-see hos Ralph Lauren.

© costume.dk
4 / 15

Re-see hos Ralph Lauren.

© costume.dk
5 / 15

Re-see hos Ralph Lauren.

© costume.dk
6 / 15

Inside out; fin med hofteholder uden på shortsne.

© costume.dk
7 / 15

Skøn mønstret skjorte sat sammen med en enkel nederdel og seje ankelstøvler.

© costume.dk
8 / 15

Jordfarver ser fantastiske ud med enkelte pangfarver, ligesom neon orange eller rød.

© costume.dk
9 / 15

Enkel og fin.

© costume.dk
10 / 15

Gør nederdelen mindre fin med et par sporty ankelstøvler.

© costume.dk
11 / 15

Cool måde at binde et tørklæde om håret.

© costume.dk
12 / 15

Fin i flere forskellige nuancer af grøn.

Jil Sander © Style.com
13 / 15

Jil Sander

Designeren Jil Sander er vendt tilbage som chefdesigner hos sit eget mærke efter otte år. Hun har i mellemtiden lavet et samarbejde med japanske Uniqlo, men nu er hun tilbage på pinden. Designeren har altid foretrukket ord, som renhed og integritet frem for minimalisme, og det var tydeligt at se i kollektionen, der både var ren i udtrykket, og var tro mod hendes ethos om at appellere intelligent til kvinder i alle aldersgrupper.

Bottega Veneta © Style.com
14 / 15

Bottega Veneta

Chefdesigneren Thomas Maier fokuserede på silhouetten, og ud af de 33 looks der kom ud på catwalken var der kun én frakke i blandt. Alligevel formåede han at gøre hver enkelt kjole enestående, og detaljerne var overdådelige. Der var en snert af reference til 40'erne, men silhouetten var alligevel moderne. De inviterede gæster kunne nærmest ikke få hænderne ned efter showet.

Fendi © Style.com
15 / 15

Fendi

Karl Lagerfeld og Silvia Venturini Fendi fortsætter med at sætte deres helt eget fremtidige twist på det traditionelle modehus Fendi. Det tredimentionelle var en kæmpe inspiration, med skulpturelle silhouetter, opløftende farver samt geniale måder at inkorporere mærkets logo på nye måder (se det omvendte F på læderfrakken). Humor var en vigtig del af kollektionen, der tydeligt kom til udtryk gennem de geniale accessories