Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Glossier i Danmark, paint cloud og boy brow © Glossier.com

Derfor er Glossier så hypet

Glossier er her, der og alle vegne, men hvorfor er skønhedsmærket så populært? Bliv introduceret til den amerikanske favorit, som nu også sender til Danmark

Amerikanske Glossier har længe redet på en bølge af succes, og nu er produkterne i den enkle emballage og de lyserøde bobleplast-punge også nået til Danmark. Nyheden er blevet modtaget med stor begejstring af mærkets mange danske fans, men hvorfor er Glossier egentlig så populært?

Her kan du læse, hvorfor Glossier er blevet så hypet, om de tre mest populære produkter, samt hvor du kan købe Glossier.

Glossiers Emily Weiss fra bloggen Into the gloss © Glossier

Grundlægger af Into The Gloss og Glossier, Emily Weiss.

Derfor er Glossier så populært

IfølgeCostumes Skønhedsredaktør, Marie Alkestrup, skal grunden til Glossiers succes findes i deres unikke markedsføring og brugerinddragelse. Glossier udspringer nemlig af skønhedsbloggen Intothegloss.com, der er stiftet af beautyeksperten Emily Weiss.

“Det er en platform, hvor skønhed var og er i hovedfokus, og hvor man helt fra begyndelsen har inddraget brugerne, blandt andet ved at få dem til at sende billeder ind af deres badeværelseshylder,” forklarer Marie Alkestrup.

Under hashtagget #itgtopshelfies deler kvinder fra hele verden billeder af deres skønhedsprodukter, som også bliver inkluderet på Into The Gloss' Instagram-profil.

På den måde er læserne en vigtig del af Into the Gloss-universet, og da Emily Weiss siden tog skridtet videre og udviklede mærket Glossier, spillede brugernes idéer en afgørende rolle i udviklingen af produkter. Resultatet er prisvenlige produkter i fin og enkel emballage, der er så nemme at bruge, at alle kan være med.

“Idéen bag Glossier er, at produkterne skal bruges, som du har lyst til, og denne demokratiske tilgang til skønhed har været med til at vinde mange kvinder over. Desuden opererer Glossier under mottoet 'skin first makeup second', fordi man ønsker at hjælpe folk til at få en smuk hud, der ikke skal dækkes af et tykt lag makeup. Det passer også perfekt til den danske kvindes enkle skønhedsrutine, hvor vi bruger få produkter og foretrækker et naturligt makeup-look, og netop derfor er nyheden om Glossier i Danmark blevet modtaget så godt,” siger Marie Alkestrup.

Glossier i Danmark © Glossier

Boy brow i brown, 120 kr. // Milky jelly cleanser, 130 kr.// Cloud paint i storm og Dawn, 140 kr.Alt fra Glossier.

Glossiers 3 mest populære produkter

Glossier står bag mange gode produkter, men deres tre største skønhedshits må siges at være brynfarven Boy brow, ansigtsrensen Milky jelly cleanser og multiproduktet Cloud paint til kinder og læber.

Her kan du købe Glossier

Glossier begyndte at sende til Danmark i midten af august, så nu kan du selv prøve produkterne og se, om du også synes, de er hypen værd?

Besøg Glossiers webshop HER.

Mere om Skønhed? Få Costumes nyhedsbrev