Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

nyselvbruner © Zara

Dette skønhedsprodukt har sat salgsrekord hos danskerne i 2021

Corona-nedlukningen i årets første måneder har medført et meget overraskende boom i salget af særligt ét skønhedsprodukt.

Corona-epidemien har haft mange forskellige konsekvenser for den almene danskers hverdag. Nogle mere overraskende end andre, da anden corona-nedlukning nu har medført et rekord højt salg af et særligt skønhedsprodukt i årets første måneder. Salget af det populære skønhedsprodukt er i nogle butikker steget med over 50 procent, og måske er du også en af de danskere, som har været med til at øge det salg?

Populær selvbruner

I sidste uge kunne DR.dk fortælle, at salget af selvbrunere er steget dramatisk i 2021’s første måneder med over 50 procent sammenlignet med de første måneder af 2020. Selvbrunerens popularitet har længe været stigende herhjemme, men har alligevel delt vandene, da nogle ikke kan leve uden, imens andre holder sig langt fra snydefarve af frygt for orange striber. Noget tyder dog på, at flertallet er kommet sig over selvbrunerforskrækkelsen. Hos Nicehair.dk har man for eksempel set en stigning på 53 procent i salget af selvbrunere sammenlignet med sidste år.

Ifølge Jesper Lindberg Pedersen, indkøbschef hos Nicehair.dk, kan stigningen formentligt forklares med, at danskerne ikke vil gå på kompromis med den solbrune kulør, som normalt ville komme af sig selv efter en uges solferie. Hos Nicehair.dk har særligt to mærker været populære, nemlig det velkendte brand Vita Liberata, og så det helt nye mærke Tanrevel, der ifølge Jesper Lindberg Pedersen er et af de mærker, som har været mest efterspurgt.

Også Sephora og Matas beretter om stigende antal solgte selvbrunere i 2021. Hos Matas fortæller indkøbschef, Alice Wassard, at salget af selvbrunere er steget med 35-40 procent i år. Alice Wassard mener, ligesom Jesper Lindberg Pedersen, at det er en kombination af den indskrænkede mulighed for at rejse og 2021's ekstraordinære kolde vejr. Alice Wassard påpeger dog også en anden grund, som hun mener har været med til at øge salget:

“Generelt er salget af selvbrunere steget stødt gennem de seneste år i takt med et større udbud og mange varianter. I dag fås selvbrunere som tanning lotion, sprays, mousse og servietter. Senest er selvbrunerdråber, der blandes med din almindelige dagcreme eller bodylotion, blevet enormt populære. De mange varianter sikrer noget for enhver smag, og giver mulighed for gradvis farve – og ingen skrigorange resultater, som tilbage i 90'erne."

Har du endnu ikke prøvet en selvbruner eller mangler inspiration til, hvor næste lag snydefarve skal komme fra, er nedenstående selvbrunere nogle af dem, som hyppigst er blevet revet ned af hylderne de seneste par måneder.

0b229bcc-cff7-470c-9c20-60ee41b3b799_2
rudolph-care
selvbruner1
tanrevel-refill-60-ml-original-1599828035
vita-liberata-luxury-tan-self-tanning-gradual-lotion-200-ml-1
Mere om Skønhed? Få Costumes nyhedsbrev