Kom backstage til Abbey Lee Kershaws Gucci-kampagne
Se de flotte billeder, og få tips fra den australske topmodel Abbey Lee Kershaw
AfTopmodellen Abbey Lee Kershaw har været under vingerne hos Gucci, siden chefdesigneren Frida Giannini opdagede hende i 2008. Den 24-årige australier er model for den nye Flora by Gucci-kampagne, hvor hun er iklædt lyserøde blomster og transparent kjole, som matcher hendes karakteristiske platinblonde hår.
I virkeligheden er Abbey Lee Kershaw mere til 1960'er- og 1970'er-stilen, og hun elsker at gå på loppemarkeder.
"Jeg synes altid, det er en stor oplevelse at gå rundt og se på andre menneskers gamle tøj på markeder. Det første, jeg gør, når jeg er ude og rejse, er at finde et marked. Jeg elsker at mikse ting, der ikke passer sammen som en blomstret, gulvlang kjole og tunge 1990'er-støvler," siger Abbey Lee Kershaw til Costume.
Yndlingsbutikken er vintageshoppen Beacon's Closet i Brooklyn, New York, hvor Abbey Lee Kershaw bor.

Abbey Lee Kershaw brugte mange timer i makeup-artistens hænder under Flora-kampagnen, men hun bruger ikke meget tid på behandlinger, når hun ikke er på et modeljob.
"Jeg har aldrig følt, at min hud har brug for en ansigtsbehandling, og jeg får heller ikke manicure. Der er jo altid en manicurist under en skydning, så når jeg endelig har fri, er det sidste, jeg har lyst til, at få manicure. Jeg nyder det alligevel ikke," siger hun.

Abbey Lee Kershaw har et ansigt og en hud to die for, men selvom hun ofte bærer meget makeup, er hun personligt mere til det naturlige look.
"Generelt er mit bedste tip at lade være med at bruge for meget makeup. Jeg synes faktisk, at mange er smukkere uden, så hvis man endelig skal bruge noget, så fokusér på et element. Lav smokey eyes og intet andet eller mørke læber og intet andet. Og så husk at have makeuppen med dig, når du skal ud, så du kan rette den, hvis det skulle begynde at regne," siger Abbey Lee Kershaw.

Der var i sagens natur fokus på blomster i kampagnen for Flora by Gucci. Duften kommer i fem nye fortolkninger med hver deres blomsterduft. Duftene gracious tuberose, gorgeous gardenia og glamorous magnolia lanceres i Danmark i starten af maj, mens vi må vente til sensommeren med de to sidste, nemlig glorious mandarin og generous violet. Prisen bliver 555 kr. pr. stk. for 50 ml.

Inspirerende moodboard, så ingen er i tvivl om de de forskellige looks under skydningen af Flora by Gucci-kampagnen.

Abbey Lee Kershaw fik ryg, skuldre og bryst dekoreret med blomster i sart rosa. Håret havde store, bløde Hollywood-krøller, og det look faldt i god smag hos skydningens hovedperson.
"Jeg elsker Marilyn Monroe, og det var også på grund af hende, at jeg valgte at få bleget mit hår i første omgang," siger hun

En paraply måtte tages i brug, som kunne skygge for solen, mens billederne blev taget.

Abbey Lee Kershaw er glad for alle duftene i Flora-serien, men der er alligevel en af dem, der betyder noget specielt.
"Der var et magnoliatræ i min have, hvor jeg voksede op, og da vi flyttede, gravede vi det rent faktisk op og tog det med til vores næste hus, så duften af magnolia er meget genkendelig for mig. Den minder mig om, hvor meget tid jeg brugte i haven som barn. Så glamorous magnolia er klart en af de dufte, hvor jeg har knyttet flest personlige minder," siger hun.
Duften koster 555 kr. for 50 ml. og er i butikkerne til maj.

Resultatet af Flora by Gucci-kampagnen: Abbey Lee Kershaw i florlet kjole med velplejede, lyse lokker og masser af blomster.
Læs resten af Liv Winthers interview med Abbey Lee Kershaw i det nye nummer af Costume, som udkommer torsdag d. 19. april.
