Dolce & Gabbana lancerer kollektion af hijabs og abayas
Dolce & Gabbana tager et vigtigt skridt for modebranchen. Læs hvorfor her, og se hele kollektionen
AfI denne uge offentliggjorde Style.com/arabia, at Dolce & Gabbana lancerer deres første kollektion af hijabs og abayas for at imødekomme deres muslimske og arabiske publikum.
Kollektionen er lavet i lette materialer og går i tråd med Dolce & Gabbanas SS16-kollektion, hvor elementer som blonder samt print af margueritter, citroner og roser ligeledes danner centrum.
Således går Dolce & Gabbana modehuse som Mango, Tommy Hilfiger, Oscar de la Renta og H&M i bedene, der ligeledes har fået øje på de muslimske fashionistaer.
Taktikken med at lancere hijabs og abayas kaldes af toneangivende Forbes for 'det klogeste modehuset har gjort i årevis'.
Mens væksten i USA og Europa er i stilstand og i stigende grad afhængig af turister, oplever de rige oliestater i Mellemøsten et sandt økonomisk boom indenfor luksusvarer.
Forbes fortæller at Dolce & Gabbana i alt har 13 butikker i de Forenede Arabiske Emirater.
At husets beslutning om at tolke den traditionelle - og i nogles øjne - kvindeundertrykkende hijab kan næppe komme som en overraskelse fra et modehus, som er kendt for at provokere.
Sidst var modehuset i mediernes søgelys da superstjernen Elton John opfordrede til et Dolce & Gabbana boycot, da en af husets designere udtalte, at reagensglasbørn var 'syntetiske'.
