©

Mulberrys klassiker i nye klæder

Den ikoniske Bayswater-taske har fået en makeover – og vi er mildest talt begejstrede

Siden Mulberrys kreative direktør Johnny Coca viste sin første kollektion under London Fashion Week, har det stået klart, at han er mand for at føre modehuset nye veje.

Efter et maritimt og moderne modeshow, lancerede designeren også en capsule-kollektion, der præsenterede en ny designsignatur med nitter, samt den splinternye taskemodel, Clifton.

Johnny Coca er altså ikke bange for at lave om på det, der allerede fungerer. Derfor har den kreative direktør nu redesignet Mulberrys bedst kendte item: Bayswater-tasken.

Bayswater blev oprindeligt lanceret i 2003, og efter mere end et årti på markedet besluttede Johnny Coca, at det var tid til at opdatere tasken, så den passer til den moderne kvindes behov. Således er tasken blevet lettere og har færre spænder med plads til computer, tablet og alle andre ting, som kunderne har brug for at have med sig på farten – dog uden at gå på kompromis med det elegante design.

Om sit nye design, fortæller Johnny Coca:

“Bayswater er i den grad et britisk designikon, og alle ikoner udvikler sig. Tænk bare på biler. De tilpasser sig tiden. Det, som gør et ikon til et ikon, er, at du altid kan genkende det. Jeg ville sikre Bayswater-taskens arv og samtidig gøre den så relevant som muligt i kvinders liv.”

Den nye taske koster det samme som originalen, og forhandles på Mulberry.com.