Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Milan Fashion Week SS 2022Milan, September 2021 © Anna Stokland

De 3 prisvenlige produkter, som gik viralt i 2021

To af dem koster kun 100 kroner og er så gode, at vi spår, at hypen vil fortsætte langt ind i 2022.

Januar er som bekendt årets første måned og en tid, hvor man typisk ser fremad. Leder du efter nogle effektive, men prisvenlige produkter, er der også god grund til at se tilbage på året, som netop er gået. Her gjorde nogle skønhedsprodukter sig nemlig særligt bemærket på sociale medier såsom TikTok. Det skyldes, at brugerne syntes, at produkterne var så gode, at de blev delt i millionvis af opslag online. Den gode omtale kunne mærkes ude i den virkelige verden, hvor de pågældende produkter blev revet ned fra hylderne.

Se her, hvilke produkter der er tale om, og vurder selv, om 2021’s prisvenlige hits også skal rykke med ind på din skønhedshylde i 2022.

cerave-sa-cleanser-236ml
1 / 3

Det glemte brand, der fik et comeback efter 15 år

Hudplejemærket CeraVe har 15 år på bagen, men har de sidste mange år har været ganske anonyme, indtil det pludseligt begyndte at florere med anbefalinger af mærket – og i 2021 kom CeraVe også til Danmark igen.

En af de anbefalinger, som blev set flest gange på mediet TikTok, var af den selvudnævnte hudplejeekspert Haram Yabro, som lavede en video om de bedste prisvenlige produkter til ansigtsrens. I videoen fortalte han sine 6 millioner TikTok-følgere, at han altid anbefaler andre at bruge CeraVes salicylbaserede rens Renewing sa cleanser.

Og TikTok-stjernens ord har formentligt være med til at sætte fornyet fokus på brandet, som nu bliver købt af de samme unge, amerikanske forbrugere, der normalt ville gå efter nye og appetitlige mærker som Glossier eller prisvenlige The Ordinary. Dermed er CeraVe nu mere aktuelt end nogensinde, og især med den førnævnte prisvenlige rens med indhold af salicylsyre, som er særligt god til dig med urenheder eller mørke porer, hvor du får over 200 ml til kun 100 kroner.

CERAVE
Sa smoothing cleanser
100 kr.

maybelline-lash-sensational-sky-high-mascara-01-very-black-7-2ml
2 / 3

Den konstant udsolgte mascara

Mascaraen Lash sensational sky high fra Maybelline har fået ualmindeligt mange positive reaktioner på TikTok. De mange anbefalinger har ført til, at mascaraen ifølge Maybelline lige nu er udsolgt på verdensplan, ligesom at den i USA allerede er blevet meldt udsolgt ad fire forskellige omgange. De mange positive tilkendegivelser på TikTok er blevet til hashtagget #skyhiggmascara, som har over 475 millioner visninger på mediet. Endnu en gang har den digitale platform bevist, at online indhold fører til handling i den virkelige verden, hvor mascaraen som sagt bliver revet ned af hylderne. Populariteten skyldes formentligt kombinationen af, at mascaraen faktisk giver synligt længere vipper, og at den kan fås til den budgetvenlige pris af 90 kroner. Den er i skrivende stund igen udsolgt på flere danske webshops, men prøv at holde øje med steder som Matas.dk.

MAYBELLINE hos Matas.dk
Lash sensational sky high very black mascara
90 KR.

13125607-1364875400920987
3 / 3

Mirakelmasken

Ansigtsmasker i alle slags udformninger er generelt meget populære online. Men det var franske Caudalies lermaske Instant detox mask, som tog TikTok med storm sidste år. Det skyldes, at folk lagde videoer op af, at man nærmest kan se porerne blive renset, mens lermasken sidder på huden.

Og bedst af alt tager den kun ti minutter at bruge og giver en øjeblikkelig effekt. Døjer du med olieret hud eller tilstoppede porer, er denne maske i hvert fald godkendt af TikTok som lidt af en mirakelmager, hvorfor hashtagget #digitaldetoxmask i skrivende stund har næsten en halv million visninger.

CAUDALIE
Instant detox mask
159 kr.