
Dette begreb vil forsvinde fra beautyverdenen
Vi bruger alle ordet i flæng, når vi taler beauty, cremer og forskønnende produkter, men flere store profiler og modemagasiner nægter nu at benytte det
AfVi har kontrol over de fleste aspekter i vores liv, men der er ét faktum, som vi ikke kan ændre: Vi bliver ældre for hvert sekund, der går. Til gengæld kan vi påvirke diskursen omkring aldring i en mere positiv retning.
Det amerikanske skønhedsmagasin Allure vil nu gå forrest denne kamp og understreger, at de fremadrettet ikke vil bruge termen “anti-aging”. Anti-aging benyttes ofte på forskønnende produkter, som har til formål at bekæmpe aldringens tegn. Således beskrives det at ældes som et fænomen, der skal bekæmpes, og ikke omfavnes.
I løbet af de seneste år er mode- og skønhedsverdenen i stigende grad begyndt at inkludere ældre profiler. Eksempelvis brugte Céline 82-årige Joan Didion som kampagneansigt i 2015, mens & Other Stories har haft 89-årige Daphne Selfe i front. Men det er endnu ikke godt nok, mener Allure, der markerer deres nye retning med en magasinforside, som prydes af 72-årige Helen Mirren.
Hvorvidt Allures boycut af termen anti-aging er begyndelsen på en revolution i skønhedsverdenen vil tiden vise.
Se Allures nye forside og de nævnte eksempler på skønheder over 70 år herunder.