
Hypet mærke lader dig blande din egen shampoo
Amerikansk mærke bag populær hårpleje har stor succes med at lade folk skræddersy deres egen shampoo og balsam.
Af — 17. marts 2021Mærket, der kalder sig selv for verdens mest skræddersyede hud- og hårpleje, har de seneste par år fået stor succes og omtale på blandt andet Instagram. For hvem vil ikke gerne have en shampoo, der udelukkende er lavet ud fra et fokus på dit hår og dine behov? Det vil rigtigt mange, hvis man skal tro den hype, som omgærder det amerikanske mærke Function of Beauty, hvis succes hviler på en forretningsmodel, som lader kunden skræddersy sin egen hud- og hårpleje.
Hvorfor er det populært at skræddersy egen hårpleje?
Function Of Beauty sælger, hvad de kalder for custom shampoo og conditioner. Du kan derfor ikke købe et standard produkt, men skal via et spørgeskema selv sammensætte indholdet i shampoo og balsam-flasken, så du får ingredienser sammensat efter dit hårs behov.
Udover, at du selv vælger indholdet i shampooen og kan bestemme, om det skal være silikonefri-formler, om der skal være duft, og i så fald hvilken slags, kan du også få printet dit eget navn på shampooflasken. Sidstnævnte mulighed giver formentligt ikke pænere hår, men plejer egoet og gør tiden under bruseren lidt sjovere, når du kan vaske med en shampoo i eget navn og i en farve efter dit valg.
Gimmicken med navnet på flaskerne har formentligt kun været med til at øge omtalen på de sociale medier, og er del af en tendens, vi kommer til at se endnu flere brands adoptere fremover.