Manden bag Victoria Beckhams ansigtscreme: “Dette vil ændre din hud”

Skal man tro kvinder som Victoria Beckham, skulle Augustinus Baders kultprodukt The cream være et lille mirakel. Vi har mødt manden bag mærket, som har været på alles læber de seneste par år.

Victoria beckham augustinus bader

victoria-beckham

© Anna Stokland

For bare tre år siden var Augustinus Bader en forholdsvist ukendt tysk læge og professor i biokemi. Men lige siden lanceringen af hudplejemærket Augustinus Bader i 2018 har navnet været synonymt med en af tidens mest efterspurgte ansigtscremer, The cream. Spørger du kvinder som Victoria Beckham, der flere gange på sin Instagram har kaldt The cream for fantastisk, skulle cremen til næsten 1.800 kroner være alle pengene værd.

Og Victoria Beckham er ikke den eneste stjerne, der har fremhævet Augustinus Baders The cream som en favorit, da den topper listen over blandt andre Alexa Chungs, Kim Kardashians, Demi Moores, Margot Robbies og danske Mathilde Gøhlers foretrukne ansigtscreme.

Vi har interviewet manden bag det fremadstormende mærke for at blive klogere på, hvad der gør The cream til noget særligt, og hvordan du i følge professor Augustinus Bader selv kan ændre din huds aldringsproces.

Hvad gør The Cream til noget særligt?

“Den teknologi, vi bruger, er lavet til at igangsætte hudens eget instinkt til at reparere sig selv ved hjælp af aktive ingredienser, som kontrollerer og påvirker hudens celler. Det er denne kombination af aktive ingredienser, som udgør essensen af vores hudpleje. En kombination, vi kalder Trigger-Factor Complex 8 eller TFC8. TFC8, byder blandt andet på aminosyrer, vitaminer og syntetiske molekyler, der er lavet på en måde, som ligner den, man finder i ung, velfungerende hud. Kort fortalt virker TFC8 som et slags gps-system, der kan transportere næring til de områder i huden, som mangler det."

Hvorfor tror du, at Augustinus Bader har fået så stor succes?

“Min tilgang til skønhedspleje fokuserer primært på at respektere den menneskelige huds fysiologi og sundhed. Derfor vil jeg kun lancere produkter, som faktisk kan tilbyde løsninger for vores kunders hud. Som både læge og forsker er motivationen for at skabe hudpleje drevet af en forståelse for lægevidenskabelige behov og ikke blot en endimensionel kommerciel tilgang. Vi er ikke som traditionelle skønhedsbrands, da vi har årtier af videnskabelig undersøgelser bag vores produkter. Det handler om at bevare det højeste niveau af effektivitet samtligt med at have langsigtede mål om at forbedre hudens sundhed."

Augustnus bader

På bare tre år har Augustinus Bader fået stor popularitet, hvilket især kan tilskrives ansigtscremen The cream, der på trods af sin høje pris på næsten 1.800 kroner, er blevet meget efterspurgt. AUGUSTINUS BADER The Cream 1.745 kr.

Har du nogle gode råd til at få en sundere hud?

“Vores udseende er en refleksion af vores livsstil, som indebærer alt fra mentalt helbred, kost, og endda den luft vi indånder. Epigenetik (læren om arvelige, men reversible forandringer i genudryk, red.) viser, at 30 procent af hudens udseende afhænger af vores gener, imens de resterende 70 procent bestemmes af, hvordan du lever. Der findes et berømt citat fra filosoffen Aristoteles, som lyder: ‘Vi kan ikke ændre vinden, men vi kan ændre kursen’.
Det betyder, at du selv har indflydelse på den retning, tingene tager, på trods af at kursen er forudbestemt. Generne i din hud er fastlagt. Du er født med dem, og de er givet, men du har mulighed for at påvirke dem. Når vi passer på kroppen og giver den de bedste forudsætninger, kan vi blive den bedste udgave af os selv. Derfor handler gode hudplejerutiner om meget mere end bare forfængelighed."

Hvordan får man mest ud af de dyrebare dråber i kultproduktet The cream?

“Mit bedste råd til at bruge The cream er at bruge den på nyvasket hud. Vil du supplere med andre produkter, skal de helst bruges efter et lag med The cream. Har du meget tør hud, vil jeg desuden anbefale, at du bruger The rich cream i stedet for, da den er lavet til dem, hvis hud kræver ekstra fugt."