
Én dansk skønhedstendens er steget eksplosivt i corona-tiden
Er du som flertallet, er du garanteret hoppet med på denne skønhedsbølge, som begyndte, da Danmark lukkede ned.
Af — 23. juni 2020I foråret 2020 blev danskernes skønhedsvaner sammen med deres hverdag vendt op og ned, da vi ikke længere kunne bevæge os frit omkring eller få de plejende behandlinger hos for eksempel kosmetologer og frisører. Den nye virkelighed tvang derfor mange til at tage sagen i egen hånd, og det afspejlede sig i vores skønhedsindkøb. Endda så meget, at der er sket et markant skift i vores valg af skønhedsprodukter, efter at corona ramte Danmark. Det er især én trend, der dominerer – og der er stor sandsynlighed for, at du også selv er hoppet med på den.
Sådan ændrede corona vores skønhedsvaner
For at gøre os klogere på danskernes nye skønhedsvaner, har vi interviewet Alice Wassard, indkøbschef hos Matas. Ifølge hende er det især én tendens, der er meget tydelig: Salget af hårfarve og frisørsakse er steget markant. Mange danskere har altså fået mod på hjemmebehandlingerne, som også omfatter farve til bryn og vipper.
Danskernes fornyede mod på gør det selv-behandlingerne omfatter ikke kun håret, men også vores hudpleje. Matas har nemlig også oplevet en stigning i efterspørgslen på ansigtsmasker og plejende serummer. Det skyldes formentlig, at vi under nedlukningen har haft mere tid til at pleje vores hud.
Ligeledes valgte mange udelukkende at købe danske mærker, hvilket tyder på, at mange er blevet mere bevidste om at støtte danske virksomheder under nedlukningen.