Glossier starter nyt skønhedsbrand

Hvis du er vild med det hypede beautybrand, bør du også stifte bekendtskab med den nye lillesøster, der snart rammer Danmark

Glossier Play
© Glossier // Joel Barhamand

Sidste år begyndte Glossier langt om længe at sende til Danmark, og mærkets lyserøde bobbelplast indtog hurtigt vores lille land.

Siden da er populariteten kun steget i takt med, at Glossier har lanceret flere nye produkter, senest makeupfjerneren Milky oil.

I år er Glossier dog klar med en langt større nyhed: Et helt nyt undermærke.

Til marts lancerer Glossier mærket Glossier Play, som også er stablet på benene af Emily Weiss. En del af Glossiers succes kan tilskrives Emily Weiss' taktiske brug af sociale medier, og det nye undermærke er da også allerede at finde på Instagram under navnet @glossierplay.

“Efter to år undervejs, er vi meget spændte på, at I skal se, høre, prøve og lege med, hvad der kommer,” skriver Glossier selv på Instagram.

Mere ved vi endnu ikke om seneste skud på stammen hos Glossier, men hvis vi skal tro det visuelle udtryk i Instagram-profilens fire videoer, er her tale om et legende og farverigt univers – nøjagtigt som man ville forvente af en lillesøster.

Glossier Play har allerede varmemærkebeskyttet navnene Playroom og Glossier play tetra chrome, og dermed har de som de eneste ret til at benytte udtrykkende i forbindelse med makeup.

Tetra chrome er en tilstand, som giver nogle mennesker evnen til at se 100 millioner forskellige farver, hvilket giver en klar indikation af, at der er farverig øjenmakeup i vente, når Glossier Play ser dagens lys.

Grundlægger Emily Weiss har også delt en video på sin Instagram-profil, hvor hun blandt andet skriver, at det nye undermærke lanceres til marts og er inspireret af sjov og frihed.