Louis Vuitton lancerer parfume efter 70 års pause

Det franske modehus vender tilbage på parfumemarkedet for første gang siden 1946 med en serie af luksuriøse dufte, som vil pynte på din beautyhylde. Se de smukke flakoner her

Louis Vuittons monogram er et af det mest populære logoer inden for mode. Taskeelskere verden over har spinket og sparet for at få fingrene i en model med den berømte LV-lukning og de lige så kendte brune og beige tern.

Nu bevæger det franske modehus sig ind på et nyt marked med lanceringen af syv dufte, efter 70 års pause fra parfumeverdenen.

Kampagneansigtet er den franske skuespillerinde Léa Seydoux, som både er kendt for sin rolle som Bond-babe og muse for Pradas parfume Candy.

Alle parfumer er skabt af Jacques Cavallier, der i sin karriere har kreeret mere end 80 dufte for anerkendte modehuse, herunder Christian Dior, YSL og Givenchy.

Louis Vuittons nye dufte er opdelt i kategorier og har blandt andet noter af jasmin, roser og læder, hvor lædernoten aldrig er set udvundet tidligere og er eksklusiv for Louis Vuitton.

Parfume i Louis Vuittons taskehistorie

Selvom dufte ikke er Louis Vuittons varemærke, har parfume været en del af modehuset siden begyndelsen med de første trunk-tasker i 1854.

De luksuriøse tasker havde nemlig indbyggede polstrede rum til dufte, som var designet til at beskytte de skrøbelige flakoner.

I 1927 lancerede Louis Vuitton sin første duft, Heures d’Absence, som umiddelbart efter blev fulgt op af Je, Tu, Il; Réminiscences i 1928 og Eau de Voyage i 1946. Mens nogle originale flakoner stadig eksisterer i perfekt stand, er parfumen for længst fordampet, hvilket efterlod et carte blanche til Louis Vuitton, som kunne skabe nogle helt nye dufte.

Louis Vuittons parfumer forhandles fra 1. september, hvor du kan erhverve en parfume på 100 ml for 1.600 kroner og 200 ml for 2.300 kroner.